AppleCare Garantier billigare än halva priset.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2006-10-26 20:55

Satt för ett tag sedan och kållade på EBAY, dom säljer exakt samma APPLECARE som på apple i sverige men till vansinnigt billigare priser.

T.ex. AppleCare Macbook pro "M8853LL/B" Apple.se 4195:- Ebay 1533+110 kr frakt var det bästa jag såg.

Värt att kolla på kanske.:rolleyes:

Måste man inte köpa AppleCare:n i samma land som datorn?

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-10-27 09:18

Måste vara något riktigt fishy? För bra för att vara sant...

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-31 09:01

Man måste inte köpa från samma land.. jag gjorde inte det iallafall. För man ska bara registera nummret från applecare från datorn. jag köpte från HK och registrerade den här i sverige, supporten fick göra det för mig hehe..

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-10-31 12:00

Men hur vet man att det inte är en "crackad" kod man köper från eBay? Jag menar, hur kan de sälja det för halva priset? Var får de tag på koderna?

Såg att man kunde köpa .mac abb oxå...

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-09 22:40

Aktualiserar denna fråga igen - funderar på att skaffa iLife och .mac så jag kan köra Apples Web gallery för att lägga upp alla våra bröllopsfoton så att gästerna kan se... Men det blir mycket pengar med både iLife 08 och ett .mac medlemskap. Har signat upp för 60 dagars .mac trial nu.

Har någon köpt .mac via eBay?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-10 00:37

Varför skulle det vara fishy? Dollarkursen är ju låg och man har ingen 25-procentig moms som här heller. Det är helt lungt att köpa liknande saker från Staterna, så länge säljaren är pålitlig förstås.

.Mac verkar dock vara extra långsamt i just Europa (ofta strypt till 74 kb/s), så prova det först och se om du kan leva med den nuvarande hasigheten.

1
Bevaka tråden