Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (2006-10-24)

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacBook Pro med Core 2 Duo är här!

Apple MacBook Pro Notebooks Now With Intel Core 2 Duo Processors
Läs mer här

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-24 14:39

När skulle shufflen böra levereras? Var inte det slutet av oktober också?

Så fel man kan ha

Så rätt man kan ha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-24 14:44

Men noooo, jag vill ha en ny revision av MacBooken så att man kan vara rätt så säker på att man slipper alla hårdvarufel den nuvarande dras med.

Ursprungligen av Koski:

Men noooo, jag vill ha en ny revision av MacBooken så att man kan vara rätt så säker på att man slipper alla hårdvarufel den nuvarande dras med.

Det kommer, men kom ihåg att MacBook Pro kom en månad före MacBook, därför uppdateras den före också.

Ursprungligen av Adrian B:

Det kommer, men kom ihåg att MacBook Pro kom en månad före MacBook, därför uppdateras den före också.

Eh, jag är lite förvirrad. MacBook Pro 17" kom en månad före MacBook, men MacBook Pro 15" kom ju redan i januari förstås. Så den modellen var faktiskt över 10 månader gammal! Glöm allt annat jag påstått i tidigare trådar.

Haha ja då kan vi väl räkna med en uppdatering av MacBooken inom en månad?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-24 14:46

Är priset lägre?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-24 14:50

Amerikanska priser? http://www.apple.com/macbook/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-24 14:52

Amerikanska AS är uppe. Priserna stämmer: 1999, 2499 & 2799 dollar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 14:53

Släpptes även en Magsafe Airline Power Adapter

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 14:53

Det här borde innebära att jag nu kan uppgradera min superdrive till den som sitter i den nya MBP? Det vore bra att ha en DL enhet. Annars var det väl bara processorn som byttes ut + 1 st FW 800 port jämfört med första versionen av MBP 15.4"? Puh... då håller sig andrahandsvärdet ett tag till... kanske...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 14:56

Du kan stoppa i 3gb minne oxå, och 1 gb är standard på billiga modellen, 2gb på den dyrarare och 17tum

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 15:01
Ursprungligen av tompa747:

Du kan stoppa i 3gb minne oxå, och 1 gb är standard på billiga modellen, 2gb på den dyrarare och 17tum

Hmm... har den nya modellen 3 minnesplatser eller 1GB RAM direkt på moderkortet? Annars är det väl ingenting som hindrar att jag i min "gamla" (herrgud... köpt i april!) MBP har 4GB...dvs. annat än att 2GB:s moduler är svåra att få tag i...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-24 15:05
Ursprungligen av hkim:

Hmm... har den nya modellen 3 minnesplatser eller 1GB RAM direkt på moderkortet? Annars är det väl ingenting som hindrar att jag i min "gamla" (herrgud... köpt i april!) MBP har 4GB...dvs. annat än att 2GB:s moduler är svåra att få tag i...

Det går inte att stoppa in mer än 3GB i den gamla MBP (har för mig att jag läst att de som köpt två 2GB stickor blivit besvikna). Troligen är det samma sak med den nya.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 15:10
Ursprungligen av bolle:

Det går inte att stoppa in mer än 3GB i den gamla MBP (har för mig att jag läst att de som köpt två 2GB stickor blivit besvikna). Troligen är det samma sak med den nya.

Har nog läst samma som sak som dig:) . 1*2GB,1*1GB är det för nya

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 15:08
Ursprungligen av hkim:

Hmm... har den nya modellen 3 minnesplatser eller 1GB RAM direkt på moderkortet? Annars är det väl ingenting som hindrar att jag i min "gamla" (herrgud... köpt i april!) MBP har 4GB...dvs. annat än att 2GB:s moduler är svåra att få tag i...

Har för mig att det inte går att använda 2GB moduler till gamla MBP.

Va själv tvungen att köpa MBP för en månad sen.: tveksam: . Klarar mig nog med 2GB. Däremot hade det varit gött att få 120 GB hårddisk och 1GB minne vid köpet, samt Double layer. Men inget jag kommer gråta över. Jag är fortfarande nöjd med mitt köp.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 15:11

DL-brännare lär väl gå att köpa till. 120GB hårddisk hade jag i alla fall som valmöjlighet när jag köpte min MBP i april. Tog en 100GB 7200rpm istället. Ja, håller egentligen med dig. Den nya MBP föranleder inte en uppgradering. Prestandavinsten man får med en Core2Duo är för mig inte helt avgörande.

Förresten: Fortsätt diskussionerna om nya MacBook Pro i nyhetstråden:

MacBook Pro får Core 2 Duo-processor

Bevaka tråden