Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min internetanslutning är korrupt!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå,

jag har världens sjukaste fel.

Har på senare tid inte kunnat ansluta via Airport över huvud taget, utan tvingas köra med kabel. När jag öppnar internetanslutning så avslutas programmet oftast oväntat, eller så startar det igång men när jag då hoppar mellan de olika flikarna (sammanfattning/airport/bluetooth/vpn) etc lägger sig innehållet från de olika flikarna på varandra och jag ser ingenting. Se bifogad bild för hur det ser ut! När det inte gör det så hittar den det trådlösa nätverket, det står att den är ansluten men med väldigt låg styrka, max två pluppar men det går ändå inte att använda det.

Det är inget fel på själva trådlösa nätverket, har en bärbar PC som kan ansluta utan problem och även en gammal Powerbook som också fungerar. Jag testade att hämta hela "Internetanslutning"-filen från den gamla datorn, men det blev ingen skillnad.

Snälla hjälp, vad ska jag göra? Datorn är en PB17 1.67 med 10.47.

Krympte ner bilden en aning och la den som en bifogad fil / ohennig, moderator

Senast redigerat 2006-09-17 16:37
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-17 16:15

Du, kolla den här inlägget
http://www.99mac.se/naetverk-saekerhet/103086-problem-mellan-macbook-pro-och-d-link.html

Kanske fel på OSX version 10.4.7.....

1
Bevaka tråden