Mac-affär i Linköping?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-01 12:10

Finns det någon mac-affär i Linköping?

Enligt apple.com finns macoteket i Linköping, men om man ringer det numret, finns det inte??

Macoteket lade ner i början av sommaren, upptäckte jag. Men kolla Dialect och PC City, de har haft en del. Gothia kanske tar upp försäljningen igen nu när Macoteket givit upp?

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-01 13:44

PC City

Jag kommer att börja jobba där på måndag som tekniker och jag ska göra ALLT i min makt för att få igång försäljning och support för apples hård- & mjukvara. Jag hoppas ni kommer in och frågar efter mig "Peter". Berätta gärna om vad ni tycker om allt så lovar jag att lyssna på vad ni har att säga och hjälpa er till rätta.

Ni kan nå mig på: PeterJGustafsson@hotmail.com

Hoppas ni kommer in så att jag kan visa dem därinne att det finns folk som är intresserade av mac.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Macoteket lade ner i början av sommaren, upptäckte jag. Men kolla Dialect och PC City, de har haft en del. Gothia kanske tar upp försäljningen igen nu när Macoteket givit upp?

Finns det mer info om varför de lade ned? Jag bor i Gävle som ju också är en mellanstor stad, så därför blir jag lite oroad över detta, då vi har "Office Apple Center" här (bakom en busshållplats - *suck*) Är det här början på en negativ spiral för alla Apple-butiker i de mellanstora städerna?

Mvh/T

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-27 11:44

Linköpingsbutik på gång igen, våren 2008

Hej
Det har pratats om att öppna upp ny (sedan den förra slog igen) Macoteket-butik i LKPG ett tag, men nu verkar det vara närmare än nånsin.
Läste det i Macotekets papperskatalogutskick som damp ner i brevlådan idag, och planerna nämns också på deras hemsida:
http://www2.macoteket.se/butiker/

Goda nyheter för oss östgötar!

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-11-27 11:54

Och du är säker på att det inte stått så en längre tid, dvs sedan nedläggningen av butiken på St Larsgatan?

Det sägs att Linköpingsbutiken leter efter ny lokal lite mer centralt.

Gothia har ingen försäljning, var där i förra veckan.
PC-city har en hel del burkar faktiskt..

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Det sägs att Linköpingsbutiken leter efter ny lokal lite mer centralt.

Det kan jag förstå. Inte för att StLarsgatan är så fel, på vägen mellan järnvägsstationen och centrum, men det är utanför affärsstråken och så fick de ju märkligt nog inte sätta upp någon vettig skylt!

På den tiden Siba och PåAv hade Macar så var det närmast deprimerande, det var gamla burkar till höga priser och risigt skött. Kan PC City ha en lite bättre profil så kanske man inte känner sig bortstött som Mac-kund i alla fall. Reklamen har varit rätt trevlig, med MB och Minis.

Dags att väcka den här tråden. Nu när PC City lagt ner, vem har Macar här i stan? Vilka har hyfsat mycket i butiken, bra service, hyfsat kunniga?

Kan du hålla dig till 15 september, då kommer Digital Inn att öppna på Tanneforsgatan. Där Doa Doa ligger idag.

1
Bevaka tråden