Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-tryck i liten omfattning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Undrar om ni har tips på ställen där man kan få DVD:er upptryckta i mindre partier. Jag har en del produktioner som bara ska tryckas i 1-100 ex. Finns det några som ändå är hyffsat billiga, eller som ens kan tänka sig att ta ett sådant uppdrag?

En annan fråga, om man vill ha en maskin hemma som trycker på DVD-skivorna men inte vill hålla på och klistra på häftpapper som budgetvarianterna erbjuder. Var kan man hitta sådana tryckmaskiner? Prisklass?

Nån som vet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-22 12:53

sök här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 17:10

DVD:er i mindre upplagor fixar bl.a MPEG i Stockholm. De kan bränna skivor med tryck på dessutom.

DVD:er i mindre upplagor hemma finns olika lösningar. DVD-kopieringstorn ligger "kring" 15 000 kr där du sedan behöver en utskrivningsrobbot som kanske kostar 25 000 kr eller så. Högst uppskattade priser!

Exempel på enhet:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=133235&product_id=353599

Denna kostar 21 000 exkl moms och har en inbyggd 4X DVD-brännare samt skrivare.

Tack för hjälpen!

Ni vet inte om det finns några vanliga skrivare (runt max 5000 SEK) som printar acceptabelt på skivor. (för då ska man ha sådana där med vitt lager på va?)

Ursprungligen av ddworsky:

Tack för hjälpen!

Ni vet inte om det finns några vanliga skrivare (runt max 5000 SEK) som printar acceptabelt på skivor. (för då ska man ha sådana där med vitt lager på va?)

Problemet med dessa är väl att du själv måste mata in och ut skivorna, i så fall går det kanske snabbare med klisterlappar (jag har själv gjort upplagor på upp till 3-400 med klisterlappar och det är inte mycket av ett problem, jobbigare var det att bränna alla, men jag satt och gjorde det simultant på 4 datorer så det gick ändå ganska fort). Annars tror jag att Epson R800 klarar att printa på cd-skivor, och den kostar väl runt 3000, dessutom är det en fantastiskt fotoskrivare som använder sig av pigmenterat bläck som håller mycket länge...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-23 17:49

Det finns nog en hel del att välja bland - titta på exempelvis www.inwarehouse.se

Jag tycker du skall prata med Jari på Composite Media i Borås 033-10 84 10.
Han sysslar med videoproduktion och olika typer av kopiering och har ganska humana priser.

™ - out

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 22:24

Precis.. Skrivare av typ Epson R800 fixar mindre upplagor lugnt men jag skulle inte göra mer än kanske 10-20 skivor på en sådan. Jag har gjort typ 30-40 skivor i en batch men då pratar vi många timmar arbete och det är inget gratis att skriva ut med skrivaren heller. Men snyggt blir det!

Klisterlapskivor är förbjudna att tillverka och använda på alla datorer och DVD-spelare jag har att göra med. Farliga saker!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-24 01:53

Jag brukar jobba med Dicentia, är grymma och dom kan hjälpa dig med allt, du kan både få screen & offset. Men visst kan du skriva ut med en färgskrivare fast då blir dom inte 100% vattenfasta..

http://www.dicentia.se/se/startsida/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-24 08:24

Helt korrekt fredric. Dock finns det laminatorer för att lösa det. Men jag tror de kostar en slant.

1
Bevaka tråden