Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook skärmen slocknar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 13:50

Hej alla monsterdiggare!
Har en PB 15" 1.67 där skärmen stänger av sig men resten av datorn är fortfarande igång. Sedan går den mycket sällan att få igång igen utan en tvångsomstart eller så måste man ta ut batteriet för att det ska starta upp igen.

Ibland efter vila, ibland när man sitter och jobbar vid den. Ibland inte på en dag och ibland hinner den inte ens starta upp.

Skärmen slocknar inte som vid vila utan vissa delar slocknar före resten av skärmen, känns alltså inte som en kontrolerad nedsläckning utan som att skrämen tappar strömmen. Om ni förstår vad jag menar...

Har resettat PMU:n och testar en annat batteri och en annan laddare.

Kan det vara så att det är någon sladd som börjar bli kass och därmed krashar hela datorn när den glappar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 15:59
Ursprungligen av apple4ever:

Kan det vara så att det är någon sladd som börjar bli kass och därmed krashar hela datorn när den glappar?

Menar du sladd i datorn eller sladd till något tillbehör?

Ursprungligen av acke:

Menar du sladd i datorn eller sladd till något tillbehör?

I datorn.
Jag kan inte den datorn så bra, men liksom de flesta bärbara, borde den ha ett eller två par strömsladdar som går till skärmens bakgrundsbalysning, jag vet inte vad resultatet blir om dessa sladdar skavs sönder, kanske kortsluts de när datorn ligger i ett visst läga?

Det finns så många saker som kan vara fel, kan ju vara så att det är nåt på moderkortet som krånglar också... blah.. dessa datorer är så känsliga

1
Bevaka tråden