• Oregistrerad
  • 2006-08-16 20:39

Jag har en ganska ny MacMini (intel, köpt i våras) som inte fungerar som den ska med det trådlösa systemet. Jag har verkligen försökt med ALLT, det enda sättet jag kan få kontakt med min Airport express är att dra en lång nätverkskabel och ställa Airport Express bredvid MacMinin. Då får jag hyfsad kontakt/signal. Men då är ju det trådlösa systemet värdelöst eftersom det då är bättre att koppla kabeln direkt till macen.

Jag har läst på forum om dålig kontakt med antennen, vilket jag har kollat. Inte själv utan av sakkunnig person. Jag har låtit byta airportkort i datorn och det är fortfarande samma problem.

Har jag fått ett måndags ex? Jag tror inte det. Jag vet flera som har samma problem med MacMini Intel, det verkar inte vara en slump. Jag har flera vänner som använder Mac (jag har en förmåga att få folk att byta plattform) och det verkar konstigt att exakt samma fel dyker upp på just MacMini Intel. Inte G4:an vad jag vet.

En annan skum sak är att man kan få en del av dessa datorer att funka med den äldre och långsammare tekniken 802.11b dvs 11Mbps som ger en mer säker signal. Det är som natt och dag. Från bra signalstyrka i 11 Mbps till att den inte hittar basstationen i 54 Mbps.

Jag tror inte att jag (och de personer i mitt kontaktnät) är ensamma om detta problem.
Snälla ni som har en MacMini med Intel prossesor: Kolla att eran airport funkar i 54 Mbps innan garantin går ut.

Det är lättare att få ett problem åtgärdat om det är flera som skriver in och berättar att man har samma erfarenheter.