Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken TV adapter passar mig?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

Jag sitter här och försöker klura ut vilken lösning som passar mig bäst, gällande att ta in TV i min MBP.

Jag har bredbandsbolagets TV-lösning hemma, dvs. IP-TV. Vad jag förstår är det en analog reciever/tuner jag behöver? Jag tittade lite på appelstore och fann följande "Miglia TVMicro", med MPEG-2, mjukvarukomprimering. Deras digitala tuner klarade av MPEG-1, 2 och 4.

Sedan tittade jag på en produkt som någon här i forumet tipsade om, TERRATEC CINERGY HYBRID-T XS USB, se länk.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010086942

En hybrid alltså, både digital och analog, vilken enbart klarade av MPEG-2.

En sådan skulle passa mig väldigt bra, för då kan jag ställa in en kanal för den analoga sändningen (från digitalboxen) samtidigt som de fria digitalkanalerna tilldelas egna kanaler, så man man slipper springa in till tv-rummet för att bläddra bland dessa.

Det som gör mig fundersam över köp är att den sistnämnda produkten endast tar upp MPEG-2 på den digital mottagningen, det gör inte "Migila minitv" utan den klarar t o m MPEG-4.

Då undrar jag lite såhär, är det verkligen sjävla hårdvaran i sig som avgör vilken MPEG den klarar av, eller är det mjukvaran? Jag menar det är väl bara en tuner, sen kodar programvaran av? Vilket i sådant fall borde innebära att Terratecs produkt även klarar av MPEG-4?

Tack på förhand!

Mvh,
Kaspar

Har precis laggt beställning på HYBRID lösningen, får se hur det fungerar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-13 20:59

Cinergy Hybrid

Hör gärna av dig hur det fungerar.
Är kanske intresserad av en liknande lösning.
Får nämligen in analoga kanaler och boxers digitala direkt via vägguttaget. En speciallösning i kabeltvnätet. Skulle vara intresserad av att höra om det funkar bra att växla mellan digitala och analoga.

Så, hör gärna av dig med en liten recension sen när den dykt upp!

1
Bevaka tråden