Köpa MacBook nu eller vänta? Vad tycker ni?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-06 12:33

Hejsan!

Sugen på att köpa den billiga macbooken med 1gb och undrar om priset kommer gå ner närmsta halvåret?
Man vill ju inte att de ska hända när man nu tar steget in i mac världen(switcher)
att priset sjunker till 8000kr så man förlorar en massa...

Ska bara säga att jag hade en powermac g3(blåvit) med osx men nu har jag bara haft pc senaste året

Hej,

Ingen utanför Apple vet med säkerhet hur priser kommer att förändras framöver.

Även om priset sjunker efter att du köper datorn så förlorar du inget. Du missar bara ett bättre pris.

• Oregistrerad
  • 2006-08-06 19:38

Ok! men tror de sänker efterasom man gör de när datorn börjar bli gammal

Jag förlorar ju ex ram minne som jag skulle ha råd med

Ursprungligen av lill_tulle:

Ok! men tror de sänker efterasom man gör de när datorn börjar bli gammal

Apple brukar inte sänka priserna utan att det kommer i och med någon speed bump. Men det finns ju naturligtvis en viss chans att de gör det ändå.

Ursprungligen av lill_tulle:

Jag förlorar ju ex ram minne som jag skulle ha råd med

Hur kan du förlora något som du inte har?

• Oregistrerad
  • 2006-08-06 19:48

ok! men är inte så duktig på apple och med deras priser osv...

Haha:P riktigt men de känns ju lite surt när man köper en ny dator och veckan efter så sänks priserna 1000kr typ

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 10:59

Nu då, kan man köpa nu? Om man inte riktigt behöver utan mest vill ha?
Kollade på buyersguide och där står ju nästan allt under don't buy...

Kan verkligen inte se varför Apple skulle sänka priset på en helt ny produkt som redan är så populär att leveranstiderna i vissa fall är hyfsat långa. Om det är någon gång man kan känna sig nöjd med ett datorköp är det väl precis när produkten släppts... innan det kommer bättre, för det gör det - garanterat.

lill-tulle:

Att Apple skulle sänka priset till 8000 kr är osannolikt (om jag känner dem rätt)
Enda anledningen jag ser till att vänta är att det finns en liten liten möjlighet att de "speed-bumpar" den och sätter in en Core 2 Duo (Merom). Men vad ger det, 20 % (?) och 64-Bitars... Jag tror att du blir nöjd om du köper nu.

Mvh/T

Om inte datorn har problem med värme kan Macbook vara en av de mest prisvärda laptops jag sett på länge, särskilt "mellanmodellen". Lär ju till viss del vara för att de sparat in på grafikkortet, men för många kan det ju vara en väl värd prioritering.

1
Bevaka tråden