Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intellipoint Notebook Optical Mouse 3000 - zoom ur spel

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-29 21:03

Köpte för inte så länge sedan en mus till min iBook, den i titeln nämnda sorten dvs. Den är utrustad med en meningslös zoom- funktion som drar upp allt till en storlek där markören fyller upp nästan hela skärmen. Eftersom jag tyckte att denna funktion inte var nödvändig för min del så ersatte jag zoomen ( satt till en special knapp upptill på vänster sida ) med dubbelklick. Funkade fint i en dag, sedan ballade zoomen ur helt. Nu har jag maximal, blurrig zoom som jag inte kan ta mig ur eftersom denna funktionen inte längre är bunden till någon knapp. Intellipoint- programvaran kan jag tacka för detta eftersom zoomen är kvar även efter att jag har kopplat ur musen. Zoomen sker nästan direkt efter att jag har startat upp datorn. Har även testat felsäkert läge men zoomen infinner sig lik förbannat. Någon som har stött på ett liknande problem eller rent av samma problem och vet hur jag ska lösa det här? Jag använder MacOS X 10.4 förresten.

Tacksam för all hjälp jag kan få

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-29 21:26

Till slut, jag lyckades ( totalt ren och skär tur ) hitta Restore Defaults- knappen. Har ingen aning om hur, klickade runt som en desperat dåre i slutändan och lyckades klicka rätt! Allt har nu löst sig så jag behöver ingen hjälp med problemet trots allt, tack i alla fall till den som eventuellt hade tänkt försöka sig på det.

Ps. Jag behöver nog inte nämna att jag aldrig kommer att förlita mig på en Microsoft- produkt till min Mac igen. Deras programvara suger! Ds

1
Bevaka tråden