Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple i filmer

Tråden skapades och har fått 297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

How I met your mother.

Captain N - the game master
Music and lyrics

I Dexter använder de MBP eller om det möjligtvis är PB. Har inte sett så noga än.

2 1/2 män.

Fab 5
Swimfan
Cityakuten

Top Model.
I alla fall säsong 5, 6 och 7 har de en 17" PB med sig när de är ute på shoots.
Sjutk coolt länkat verkar det vara också, mellan kameran och datorn! en sladd typ, och bilderna kommer upp nästan direkt!
Sen har dom med sig en cinema display 23" ibland också...

The Visitation.
PB 17" även här.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-29 20:26

ztaafen!

Hur mycket film ser du?!? egentligen

Haha. Jag ser ganska så mycket på teve. När jag är hemma så är det datorn och teven som tar upp min tid, tid som jag skulle kunna göra skolarbeten på. Faktiskt, jag gör inte något annat. Mitt seriesamlande tar lite tid, men inte mycket.

Har nyligen flyttat hemifrån och känner mig fri att göra vad jag vill, antar jag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-30 08:26
Ursprungligen av ztaafen:

Haha. Jag ser ganska så mycket på teve. När jag är hemma så är det datorn och teven som tar upp min tid, tid som jag skulle kunna göra skolarbeten på. Faktiskt, jag gör inte något annat. Mitt seriesamlande tar lite tid, men inte mycket.

Har nyligen flyttat hemifrån och känner mig fri att göra vad jag vill, antar jag.

Med risk för att verka vara född på stenåldern, men den tiden minns jag faktiskt. Vilken frihet. Det är nästa att man längtar tillbaka...

Njut av det för livet blir vad det blir av de val man gör så tänk lite ibland men gå för känslan.

Sex and the city. Missuppfatta mig inte nu, jag ser inte på det, jag har bara inte orkat slå av teven. Nu ska jag gå och lägga mig. Nattinatti.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-30 17:33

Madonna - The Confession Tour DVD

accepted, rätt kackig collegerulle, men den måste vara toksponsrad av apple för den var proppad full med maccar...

och ztafen, Sex and the city is the shit juh...!!

OT
vad samlar du för serier? jag samlar också serier
/OT

Ursprungligen av martin wijk:

OT
vad samlar du för serier? jag samlar också serier
/OT

En seriesamlare, alltså? Jag samlar på svenska/norska humroserier likt Herman Hedning och Pondus, samt frans-belgiska äventyrs/humorserier likt Tintin, Spirou och Gaston. Du, då?

LIte offtopic sådär emellanåt gör väl inte så mycket?

Aha, ok. Jag är mer en superhjälteperson tror jag.
Försökte mig på gamla svenska marvelsläpp och andra superhjältar, i stort sett allt utom fantomen, men det var för svårt. Man fick mest tag på rackicka ex med folks namn skrivna i och så, om man inte vill lägga ner massor av pengar på det.
Så nu håller jag mig till nyutgåvor (det blir för yrt annars), föredrar amerikanska marvel, och en del manga, översatt till engelska dock, eftersom min japanska är lite knackig

Ibland kan man se nån dator i dom, och då kanske nån enstaka gång nått som ser ut som en mac

"Göta kanal 2" är nog ett försök till VM i produktplacering och mac syns flitigt i bild. Hela serien av Macbook syns, så väl vita och svarta samt Macbook pro. Det rullar även äpplen som skärmsläckare här och där...

100 Höjdare
Chrysler (reklam)
3bredband (reklam)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-19 21:32

Tyckte jag skymtade i PowerBook nyss i "Kiss of the dragon" på tv6.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-22 19:36

En Plus i "Den objudna gästen"

Seinfeld
Smith
25th hour
Nikeplus

Sen så är även Apple på sätt och vis med i reklamen för Viasat plus (iallafall en, vet inte ifall det finns fler). I reklamen så är det visserligen Internet Explorer och Windows Classic, men på webbsidan så är det en Apple-reklamlogo som det står "iPod hi-fi" på.

Om jag inte såg helt fel så var det en vit iBook med i filmen Old School.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-06 09:05

Jag såg Wild hogs i går och där var det en hel del mac bla en ikatt och en Apple tatuering.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-10 16:36

Någon som sagt Motorjournalen? Tittar på avsnittet nu och där sitter en av killarna med en svart MacBook, fast inte med ett synligt vitt äpple! Gaah, varför censurera något sådant fint? Klart att man ser att det är en Apple MacBook

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-13 16:40

Jag tycker nästan alla filmer har macar i sig. Väldigt sällan man ser en PC.

Serien One Tree Hill använder dom mac. Och i "devil wears prada"

Först två som är lite Apple-fientliga:

First 200 million - "Din mamma har en Macintosh - system 7", "Tänk om de lyckas och uppfinner nästa iMac" (iofs. bara halvt fientlig då den senare talar gott om iMac, men ändå..)

Stargate Atlantis (säsong 3, avsnitt 17 "The Ark") - "Datorn frös, de använde antagligen en Mac" (tror att McCay sa så, men är inte helt säker, och orkar inte heller dubbelkolla)

Nu två andra, som inte är Apple-fientliga:

Bones
En obekväm sanning

Office space

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-16 18:14

I boston legal ser det verkligen ut som MacBook Pro:s fast utan logotypen...

Heineken-reklam.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-16 18:17

i det näst senaste simpsonavsnittet spelare Marge Simpson ett MMO-spel och surfar runt på internet etc (bla googlar och använder google-earth) allt detta under Mac OSX (alternativt windows med mactema)

VIP.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst en bokstav för att det ska bli godkänt.

Bevaka tråden