Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viewsonic VX2025WM + Ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-20 09:52

Hej

Jag har precis köpt en Viewsonic VX2025WM till min IBook...men jag kan ju bara pumpa ut 1024 x 768 och skärmen ser ju bäst ut i något högre upplösning om man säger så.....finns det något jag kan göra åt det för att "lura" IBooken att ge mig alternativ till högre upplösning eller har jag skitit mig själv i näven och får leva med 1024 x 768 tills jag köper en ny dator?

Tack på förhand!

Peter

Ja, det finns. Screen Spanning Doctor. Se dock till att din iBook finns på listan över maskiner som stöds och aktivera inte "clamshell mode" i installationen så ska allt vara grönt.

  • Medlem
  • 2006-07-20 11:28

ah tack Björn! En fråga bara. Nu när jag installerat det så kan jag ju dra fönster till min nya skärm men alla menyer och dock etc. syns ju inte på den stora utan på den lilla skärmen. Jag vill ju inte använda den lilla skärmen utan att allt ska synas på den stora. Upplösningen rättades till dock, man tackar!

(ps vad är clamshell mode, är det det jag måste aktivera månne?)

  • Medlem
  • 2006-07-20 12:01

Ok nu funkar det tydligen fint, vet inte riktigt hur jag gjorde men...ja...tack iaf!

1
Bevaka tråden