Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta minne?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en MacBook på gång med 512MB minne i. Är det svårt att uppgradera till 1 el. 2 GB minne och påverkar det garantin om man gör det själv?

kan man bara skruva ur 3 skruvar så kan man byta minne, inte alls svårt.

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2006-07-10 16:36

Om du har en liten skruvmejsel, en handduk och en vägg till handa, så är det inte svårt alls.

Läs mer om MacBook-minne här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-10 18:56

Clas Ohlson säljer ett kit där man kan använda en skruvmejsel (stjärn) för 19kr om du inte har det hemma redan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-11 16:17

hur kännsligt är det med statisk elektrisitet (stavas det så?) när man byter minnen? jag förstår att man kanske inte ska stoppa fingrarna i ett vägguttag med den ena handen samtidigt som man håller på (fast man ska nog hålla sig ifrån vägguttag rent allmänt...) men måste man värkligen ha de där jävla antistat-armbanden?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-11 17:39
Ursprungligen av utter:

hur kännsligt är det med statisk elektrisitet (stavas det så?) när man byter minnen? jag förstår att man kanske inte ska stoppa fingrarna i ett vägguttag med den ena handen samtidigt som man håller på (fast man ska nog hålla sig ifrån vägguttag rent allmänt...) men måste man värkligen ha de där jävla antistat-armbanden?

Jag har aldrig saknat ett antistatarmband och har skruvat med datorer i tio år. Skulle gissa att jag tryckt in åtminstone 20 minnesstickor, bortsett från otaliga processorer och massor av PCI-kort... Sen är det väl säkert så att det händer att statisk elektricitet pajar prylar (antistatarmband används ju faktiskt av professionella reparatörer), men är man bara försiktig och inte avsiktligt laddar upp sig med statisk elektricitet så tror jag att man kan vara lugn.

1
Bevaka tråden