Rykte: Apple ställer ut på Mobile World Congress

Efter att kortvarigt ha dykt upp på en lista över utställare har möjligheten uppstått att Apple kan delta under mässan Mobile World Congress i Barcelona.

#Apple brukar som regel inte ställa ut på elektronikmässor så som CES, IFA eller MWC. Det senaste stora framträdandet som inte var helt i egen regi skedde 2009 under mässan Macworld. Ett kort tag visade dock utställarlistan inför nästa års mässa Mobile World Congress i Barcelona att Apple skulle delta. Detta rapporterar Mac Rumors.

Listan visade att Apple bokat monterutrymme i mässans hall 8.1, i avdelningen som kallas App Planet samt två mindre utrymmen ovanför hall 2. En möjlighet är därmed att Apples närvaro på MWC kommer att handla om det kommande tävlingsprogrammet Planet of the Apps som Apple utvecklar.

Efter en kort stund plockades dock Apple bort från listan över utställare. Det hela kan alltså vara osant, eller alternativt är Apples närvaro på MWC inte öppet för allmänheten. Det är i vilket fall som helst knappast troligt att Apple kommer att lansera några nya produkter i samband med mässan. När Apple meddelade att de skulle sluta delta i Macworld-mässan uppgav de att de istället ville kommunicera med sina kunder genom sina egna butiker samt egna mediaevent.

Mobile World Congress går av stapeln i Barcelona mellan 27 februari och 2 mars nästa år.

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
2 svar

Tre pappor diskuterar hur ens barn ska fås att tycka om rätt böcker, filmer och spel. Är det ens viktigt, och vad händer om barnet börjar gilla sport istället?

För att vara en mobilmässa har det inte funnits ett överflöd av telefoner att välja mellan, men Andreas har hittat en klar favorit.

Efter att ha missat företagets pressevent har vi istället tagit chansen att klämma på deras nya produkter i Huaweis område på mässan.

En bild på vad som uppges vara Samsungs nya telefon Galaxy S8 har publicerats på Twitter, och tycks bekräfta många av förhandsryktena kring mobilen.

Under årets MWC-mässa visar Lenovo uppdaterade produkter i företagets utbud av bärbara datorer och surfplattor.

Apple kryddar sin musiktjänst med Yotube-fenomen och reality-serier för att utmana Spotify i kampen om kundernas hundralapp, och allt handlar om att locka en av de mest inflytelserika köpgrupperna.