Nintendos mobilspel tidig succé

Nintendos första mobilapp Miitomo har redan 4 miljoner användare cirka två veckor efter internationell lansering.

I mars släppte #Nintendo sin första mobilapp i form av det sociala spelet Miitomo för Android och IOS. Appen är gratis och går ut på att användare umgås med sina vänner genom att svara på olika frågor. Miitomo släpptes först i Japan och kom 31 mars till flera länder internationellt, bland annat USA, Frankrike och Tyskland.

Appen verkar också ha blivit en ordentlig succé, och laddades ned i genomsnitt 370 000 gånger om dagen under förra veckan. Detta enligt data från Survey Monkey, som också beräknar att appen just nu har cirka 4 miljoner användare. Av dessa använder ungefär en miljon appen varje dag.

Nintendos intäkter från köp inuti appen beräknas till 40 000 dollar varje dag, motsvarande ungefär 323 000 kronor. Ungefär 80 procent av intäkterna kommer från IOS-plattformen.

Än så länge finns inte Miitomo tillgänglig i Sverige, och landet finns för närvarande inte med på listan över planerade marknader.

Den här veckan pratar Ida Blix och Andreas Eklöv om Apples planer för eget videomaterial, rykten om Apple Watch, nya Nokia 8 och om Apples Smart Connector.

Det är fredag och det firar vi med att titta på den senaste filmen från en drönare som flugit över Apple Park.

Affinity Photo för Ipad såldes till en början till ett reducerat pris, men nu berättar utvecklarna att det lägre priset blir kvar.

Så här samma år som Iphone fyller tio år känns det helt rätt att testa era kunskaper om gamla klassiska mobiltelefoner. Hur många rätt får du?

Med några nya videoklipp demonstrerar Apple IOS 11-funktioner för Ipad och Ipad Pro.

Apple och Paypal är bara några exempel på företag som efter händelserna i Charlottesville i USA tar krafttag mot hatsajter.