Apple Watch syns i Vogue

Apple gör reklam för sin kommande smarta klocka på flera sidor i det senaste numret av amerikanska tidningen Vogue.

Inför den kommande lanseringen av #Apple Watch i april börjar den smarta klockan synas i allt fler publikationer. Nyligen gjorde Apple Watch sin amerikanska tidningsdebut på omslaget av Self.

Nu gör Apple reklam för klockan i marsnumret av modetidningen Vogue, rapporterar Macrumors. På flera uppslag i tidningen syns de olika modellerna av Apple Watch, med ett stort fokus på de olika armbanden. Helbilderna på klockorna återges i naturlig storlek vilket ger en uppfattning om hur stor Apple Watch kommer att bli.

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Den nya appen TV i betaversionen av IOS 10.2 spelar inte egenrippade filmer och TV-program, men det kan handla om en bugg.

Facebooks kärleksaffär med sponsrade livevideor ser ut att ha varit kortvarig, och nu uppges fokus istället flyttas till förproducerat videomaterial.

Enligt Verizon använder tusentals personer fortfarande Note 7, och nu stoppar operatören samtal med den osäkra telefonen.

Komikern Jerry Seinfeld flyttar sin populära intervjuserie Comedians in Cars Getting Coffee till Netflix, och spelar dessutom in två exklusiva ståupp-shower.

Folkbildningen fortsätter, när podden Fulkultur pratar och tipsar om tecknade serier i vitt skilda genrer och ämnen.