Comviq erbjuder fastpris inom EU

För personer som reser mycket kan avgifterna för datatrafik snabbt springa iväg. Comviq erbjuder nu en lösning med nya abonnemanget Fastpris EU för 495 kronor i månaden.

Vana resenärer har lärt sig att stänga av roaming och datatrafik när de reser utomlands, men för dem som reser sällan eller helt enkelt glömmer kan mobilräkningen som följer komma som en chock. Comviq lanserar nu ett nytt abonnemang som riktar sig till resenärer som håller sig inom EU:s gränser.

För 495 kronor i månaden ingår fria samtal, sms, mms och en gigabyte surf med det kravet att merparten av användningen ska ske i Sverige. Det finns också ett dyrare abonnemang för den som är mer utomlands än hemma i Sverige som kostar 795 kronor i månaden. Tar gigabyten slut går det att beställa extra för 295 kronor per gigabyte.

Comviq:s Europa-abonnemang har ingen bidningstid eller uppsägningstid och fastpris-möjligheten finns även med kontantkort om ett abonnemang känns lite för mycket. Ett kontantkort som är giltigt en vecka kostar 45 kronor och erbjuder 0,2 gigabyte.

Länder som ingår i abonnemanget

Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
1 svar

Ett av världens mest populära operativsystem fyller år, och 99mac säger grattis på födelsedagen med en video som får minnena att väckas till liv.

Apple har öppnat portarna till sin nätbutik, och de produkter som visades tidigare i veckan går nu att beställa.

Twitter överväger att börja ta betalt för vissa premiumfunktioner, bland annat kraftigare analysverktyg och mer detaljerade notiser.

Första avsnittet i dokumentärserien om punkbandet Green Day ligger nu uppe på Spotify.

Nu går det att reagera på meddelanden även i Messenger. Det går även att pinga folk i konversationer i chattklienten.

Toshiba visar nya produkter, som inkluderar bland annat en 2-i-1-enhet med stöd för pennor och diverse tillbehör. Målgruppen är företag, men även konsumenter hoppas Toshiba kunna tjusa med de nya datorerna.