Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app: Skräpmappen försvann!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-03 16:09

Förslag på hur jag får tillbaka mappen Skräp i Mail, den försvann häromdagen - om det var jag som kastade den eller om Mail spökar vet jag inte, men vad göra?
Vänligen
kokko

Kanske en dum fråga, men bäst att vara på den säkra sidan: Har du kollat under Inställningar... > Skräppost?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-04 08:23

Nja, själva Skräpikonen är borta - jag letar vidare. Fler tankar någon?

Vad händer om du markerar ett brev som skräp, ev att mappen återskapas då om du har tur..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 08:51

Om du cmd-klickar på verktygsmenyn får du upp -Anpassa verktygsmenyn-. Välj skräppostikonen o lägg tillbaka den.

Men det är väl mappen han saknar? Inte ikonen i knappraden?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 09:22
Ursprungligen av Johan S:

Men det är väl mappen han saknar? Inte ikonen i knappraden?

Ja jag läste kanske inte så noga. Han skrev -ikonen är borta- men menade så klart mappikonen, inte verktygsikonen.

  • Medlem
  • 2005-10-04 08:59

Eller så kan det vara "Skräppost" under menyn "Mail" du ska rota i... Den kanske hamnat i "av"-läge.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-04 17:10

Märkligt detta, jag har försökt aktivera i avancerat läget och har ctrl klickat och... men borta är den, mappen till vänster alltså - tacksam för era förslag!!

Senast redigerat 2005-10-05 08:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-25 16:46

Jag hittade lösningen; i Inställningar-Skräppost ska du välja "flytta till brevlådan Skräp"; då skapas en skräppostmapp igen.

Ursprungligen av RobertK:

Jag hittade lösningen; i Inställningar-Skräppost ska du välja "flytta till brevlådan Skräp"; då skapas en skräppostmapp igen.

Det tog ju bara nästan sex år att lösa det lilla problemet

Skämt åsido, men det var en snygg *bump*

1
Bevaka tråden