Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VAD finns det för leverantörer av Bredband?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-17 11:39

Det är en djungel därute.. känns som Wilde Wilde West..

Själv har jag haft Bostream som köptes upp av Bredbandsbolaget och nu i höst kommer min finfina uppkoppling att försämras av nya ägaren.. samma pris lägre hastighet (upp)..

Förutom att de redan snott mig på hastighet och inte kan föklara varför jag har lägre än tidigare.. DE SÄGER att de inte vet varför..

*****

Är det ngn av er därute som sett ngn uppställning - jämförelse av leverantörer - nu pratar vi privatperson.

ADSL
ADSL 2 som kommer..
VDSL

...eller annat??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-05-17 12:15

Expressen eller aftonbladet hade en tämligen saftig jämförelse mellan en massa olika leverantörer förra eller förr-förra veckan.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-05-17 23:44
  • Oregistrerad
  • 2005-05-18 23:56
Ursprungligen av fjellis:

Det är en djungel därute.. känns som Wilde Wilde West..

Själv har jag haft Bostream som köptes upp av Bredbandsbolaget och nu i höst kommer min finfina uppkoppling att försämras av nya ägaren.. samma pris lägre hastighet (upp)..

Förutom att de redan snott mig på hastighet och inte kan föklara varför jag har lägre än tidigare.. DE SÄGER att de inte vet varför..

*****

Är det ngn av er därute som sett ngn uppställning - jämförelse av leverantörer - nu pratar vi privatperson.

ADSL
ADSL 2 som kommer..
VDSL

...eller annat??

Om du tidigare haft VDSL så kan du få VDSL idag också under förutsättning att Bredbandsbolaget har VDSL på den stationen. Bostreams och Bredbandsboalagets VDSL bygger inte på samma plattform. VDSL är en synnerligen instabil platfform generellt sett och Bostreams har varit väldigt dålig för dom flesta.

ADSL2+ ger egentligen bara fördelar om man bor nära stationen, upp till 28 Mbit (standarden) eller 24 mbit som Bredbandsbolaget erbjuder (1 Mbit upp).

kolla gärna på www.alltombredband.se för mer info

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-24 12:20

....är lite bortskämd (???) med 16 upp... min VDSL har varit helt ok... fast ”de” snor mig på hastighet -->> nedåt 24 - 22 - 18 <<--- hela tiden... BBB alltså... Svar ”nej vi kan inte förklara varför - klart slut”.

ADSL2 ger mycket in - men 1 upp...

Tack för svaren...

1
Bevaka tråden