Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IBM avslöjar nästa G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-07 20:56

IBM avslöjar i ett dokument att nästa G5 blir PowerPC 970GX. Detta har det spekulerats om tidigare men nu kan man säga att det är officiellt. "The G5 chips include the IBM 970, 970FX, and 970GX; these are essentially POWER4™ cores with an AltiVec unit bolted on." MacNytt hade nyheten. Nu väntar vi bara på Apples stämning.
http://www-128.ibm.com/developerworks/library/pa-unrollav1/

Länken funkar ej???

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-07 21:04
Ursprungligen av EricBradley:

Länken funkar ej???

Nu ska det fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 21:49

Coolers,, kan detta vara något för en ev powerbook G5??

Detta är nog ännu en strömslukande processor för stationära datorer - se vidare här: http://www.thinksecret.com/news/0412powerpc.html

De enda skillnaderna mot dagens G5 som jag har sett att det talas om är högre hastigheter och 1 MB L2 cache (mot 512 KB idag). Någon som vet mer om eventuella skillnader?

Undras om vi får se en 3Ghz G5 till sommaren?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-08 11:57

Artikeln har redigerats och 970GX har försvunnit. "The G5 chips include the IBM 970 and 970FX;"

Det här är lite lustigt. IBM redigerade som sagt artikeln, och de skrev en liten förklaring:

Citat:

The original version of this article contained an erroneous reference to the 970GX. We apologize for any confusion this may have caused.
--Editors

Folk har sett den formuleringen som ett bekräftande på att 970GX verkligen existerar. Varför annars formulera det som "an erroneous reference to the 970GX"?

Nu har även detta ändrats, och det står:

Citat:

The original version of this article contained an erroneous reference to a "970GX." We apologize for any confusion this may have caused.
--Editors

(Detta om man ska tro Apple Insiders tråd om ämnet. Personligen såg jag aldrig den första versionen av rättelsen.)

Ursprungligen av Nicklas Högås:

IBM redigerade som sagt artikeln, och de skrev en liten förklaring:

Som IBM anställd brukar jag aldrig kommentera uppgifter som rör IBM för att inte riskera att bryta mot IBM's regler. Men i detta fall kan jag som privatperson säga att artikeln inte är skriven av en IBM anställd. Står längst upp;

Citat:

Peter Seebach ([email protected])
Freelance writer
01 Mar 2005

1
Bevaka tråden