Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar till Panter.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kompis som (äntligen) ska byta upp sig från OS 10.2 till 10.3. Han frågade mig hur han skulle göra och jag känner att inet riktigt kan svara på det. Så nu ställer jag frågan här:

Hur ska man gå till väga när man uppgraderar? Ska man

a, installera över det gamla systemet?

b, radera hårddisken och installera det nya systemet?

c, …………………………………………………………………………?

/D

Du kan göra bägge alternativen, men vill han ha kvar det han har på din hårddisk om ni tänker radera så är väl en backup på en extern disk att tänka på.

Men visst går det att uppgradera direkt på Jaguaren.
Tänk bara på att först köra Reparera Skivbehörighet innan ni påbörjar installationen.

Funkar "Archive and install" över olika systemversioner? I så fall vore det ju suveränt, bara att uppgradera och fortsätta som om inget hade hänt, med helt nya systemmappar. Dock vet jag inte hur ~/Library/ beter sig, om den också arkiverars? Den kommer i så fall att innehålla det gamla systemts filer.

Vad jag hade gjort: Kopierat alla viktiga/personliga filer till annat lagringsmedium. Formaterat hårddisken och installerat nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-04 14:22

Personligen gör jag en helt clean installation av så stora system. Dvs kopiera över och formatera och installera helt rent. Har man inte möjlighet till detta så skulle jag välja "Archive and install" och aldrig bara uppdatera systemet. Vad än Apple säger så blir det alltid en massa skumma småfel på det sättet. För stor inte varför Apple ens har den funktionen!

1
Bevaka tråden