Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"pissed off" på Airport via FireWire!!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-24 13:46

Hjälp!!!!!!!!!!

Jag är verkligen irriterad.

Vad är det som händer??

När jag installerar mitt OSX på en FireWireansluten enhet så PÅSTÅR systemet helt fräckt att jag har FEL lösenord till det nätverk som min Airport Basestation har upprättat. MEN - det fungerar perfekt när jag använder "själva burken" (en Cube) som startenhet!!!!

VAD GÖR JAG !?!?!??!?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 14:20

testa att kryssa ur caps lock? Skriv in lösenordet igen, ta bort lösenordet ur nyckelringen och försök igen.
Det skall inte vara några problem med att ha systemet på en firewiredisk. Iaf inte av detta slag.

/glemme

  • Medlem
  • 2004-07-24 14:24
Ursprungligen av glemme:

testa att kryssa ur caps lock? Skriv in lösenordet igen, ta bort lösenordet ur nyckelringen och försök igen.
Det skall inte vara några problem med att ha systemet på en firewiredisk. Iaf inte av detta slag.

/glemme

Tack för kommentar.

jag skall kolla lite runt "Caps lock".

Men jag använder inte nyckelring till detta med nätverk.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-07-24 14:47

Kolla så du har rätt WEP-kryptering inställd när du skriver in lösenordet. Det är skillnad på vad man har att välja på mellan 10.3 och 10.3.4. Kolla vad du har för inställningar i basstationen.

Det kan tänkas att du behöver uppdatera till 10.3.4 innan det fungerar... (Så har det varit för mig.)

  • Medlem
  • 2004-07-24 15:32
Ursprungligen av Kalle W:

Kolla så du har rätt WEP-kryptering inställd när du skriver in lösenordet. Det är skillnad på vad man har att välja på mellan 10.3 och 10.3.4. Kolla vad du har för inställningar i basstationen.

Det kan tänkas att du behöver uppdatera till 10.3.4 innan det fungerar... (Så har det varit för mig.)

Tack Kalle W,
"löövve joo"

Du hade alldeles rätt. Det var WEP som spökade. Inte för att jag riktigt förstår varför än. Men Du var tydligen inne på att "default" var olika i de olika versionerna av OSX. Jag kopplad från all "kryptering" i med min "fasta burk" som startenhet. Startade om i FireWire-enhet och det fungerade som jag ville. (Dock har jag gjort ett antal ominstallationer i onödan vid det här laget. Bjuder på det.)

Anser Du att man behöver ha kryptering på?? Tar det ned hastigheten?

Tack i alla fall så jättemycket.

PS. Detta tycker jag är det "goa" med Mac-community - gott om MYCKET kvalitetsmedvetna kunniga användare som ställer KRAV på grejerna. Det gör att Apple hela tiden MÅSTE leverera det bästa för att kunna bli "godkända". Det är annat än man kan säga om andra plattformar. Tack för all kunskap som Ni här på siten innehar. DS

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-07-25 19:47
Ursprungligen av tcb:

Anser Du att man behöver ha kryptering på?? Tar det ned hastigheten?

Beror lite på hur paranoid man är, och kanske var man bor. Utan kryptering kan vem som helst koppla in sig på nätverket, vilket kanske inte är så kul. Bor man i flerfamiljshus tycker absolut man ska ha kryptering på. Så att ingen kan utnyttja ditt abonnemang.

Jag har inte upplevt någon prestandaminskning med krypteringen påslagen.

1
Bevaka tråden