Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya ATI grafikkort på gång?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att uppgradera grafikkortet i min Quicksilver och har spänt ögonen på ATI Radeon 9000. Tror att 9800 är overkill i mitt system, och dessutom gillar jag fläktlösa grafikkort. Men på Macoteket har det försvunnit från sortimentet och InWarehouse har bara några kvar. Ser ut om att modell håller på att utgå. Innebär det att ATI har nya kort på gång? De behöver ju en lågpris/mellanmodell i sitt sortiment. Någon som hört något? Kanske 9600XT med 128 MB RAM?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-18 19:08

Ati 9600 som idag sitter i G5 dual har aldri kommet i løst salg, bare ved kjøp av G5 ser det ut som.

Ursprungligen av Oyvind-A:

Ati 9600 som idag sitter i G5 dual har aldri kommet i løst salg, bare ved kjøp av G5 ser det ut som.

Kanske ska strunta i att hoppas på en nytt kort och slå till på en Radeon 9000 innan de tar slut. Som sagt, de är ju fläktlösa. Det lär nog inte nyare kort vara.

Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Kanske ska strunta i att hoppas på en nytt kort och slå till på en Radeon 9000 innan de tar slut. Som sagt, de är ju fläktlösa. Det lär nog inte nyare kort vara.

Ähh det är inga problem. Allt går att lösa det finns att köpa kylflänsar som är fläktlösa att montera i efterhand på grafikkortet. Jag har den här modellen; http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm Monterad på mitt GeForce4 TI4600 och det fungerar kanon.

På PC sidan är 9000 /9200 ett budgetkort för ca 500 kr att bara ha det och sedan dräparkortet 9800 lämnar ju ett stort hål i mitten men ATI verkar måttligt intresserade och det skulle nog krävas en marknadsökning av Apple och kanske iMacs som hade en AGP slot.

1
Bevaka tråden