Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple kanske släpper en billigare 4G-version av iPhone 12 Pro nästa år

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För dem som inte är så intresserade av 5G med dess för- och nackdelar så kanske det finns ett riktigt kap till iPhone i början av nästa år.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-08-17 23:17

Den skulle jag nappat på... ???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-18 00:18

Men vad fasen är ”Plus”?

Ursprungligen av zinned:

Men vad fasen är ”Plus”?

Jag tror det är den större modellen av iPhone 12.
De kanske kallar den för Plus.
Den verkar bli lika stor som den mindre av de två iPhone Pro-modellerna.

Förmodligen för att inte blanda ihop/förvirra med iPhone Pro Max som format/storlek.

Här kan du läsa(här kallar de den dock också för Max, men jag förstår om den istället kommer heta Plus) https://www.tomsguide.com/uk/amp/news/iphone-... :

The iPhone 12 is expected to come in four models: the 5.4-inch iPhone 12, 6.1-inch iPhone 12 Max, 6.1-inch iPhone 12 Pro, and 6.7-inch iPhone 12 Pro Max.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-18 07:59
Ursprungligen av theplague:

The iPhone 12 is expected to come in four models: the 5.4-inch iPhone 12, 6.1-inch iPhone 12 Max, 6.1-inch iPhone 12 Pro, and 6.7-inch iPhone 12 Pro Max.

Skulle betyda att klassiska X storleken 5,8” försvinner. Blir klart förvånad om framtida exklusiva X får storleken av dagens budget X.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-18 08:28
Ursprungligen av theplague:

Jag tror det är den större modellen av iPhone 12.
De kanske kallar den för Plus.
Den verkar bli lika stor som den mindre av de två iPhone Pro-modellerna.

Förmodligen för att inte blanda ihop/förvirra med iPhone Pro Max som format/storlek.

Här kan du läsa(här kallar de den dock också för Max, men jag förstår om den istället kommer heta Plus) https://www.tomsguide.com/uk/amp/news/iphone-... :

The iPhone 12 is expected to come in four models: the 5.4-inch iPhone 12, 6.1-inch iPhone 12 Max, 6.1-inch iPhone 12 Pro, and 6.7-inch iPhone 12 Pro Max.

Ok, så om jag förstår det rätt så får nuvarande basmodell epitetet "Plus" och en ny mindre modell ärver modellnamnet utan vare sig epitetet "Plus" eller "Max"?

Ursprungligen av Oloff:

Skulle betyda att klassiska X storleken 5,8” försvinner. Blir klart förvånad om framtida exklusiva X får storleken av dagens budget X.

Vad menar du med ”exklusiva X”? Antar du syftar till iPhone X(10)?
Jag hänger inte riktigt med på vad du skriver.

Ursprungligen av zinned:

Ok, så om jag förstår det rätt så får nuvarande basmodell epitetet "Plus" och en ny mindre modell ärver modellnamnet utan vare sig epitetet "Plus" eller "Max"?

Ja så tolkar jag det.
De gör en mindre ingångsmodell, men de kan ju inte kalla den ”minus”/”mini” utan sätter ”Plus” på den större, för denna kan heller inte kallas ”Max”.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-18 09:43
Ursprungligen av theplague:

Vad menar du med ”exklusiva X”? Antar du syftar till iPhone X(10)?
Jag hänger inte riktigt med på vad du skriver.

Original X, Xs, 11 Pro har 5,8”. Denna storlek nämns inte i rykten ovan.

Ursprungligen av Oloff:

Original X, Xs, 11 Pro har 5,8”. Denna storlek nämns inte i rykten ovan.

Dååååå hänger jag med!
Nej precis, de kastar om lite och gör 6,1 istället.
Och adderar en mindre 5,4 (för dem som tycker det blir för stort?).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-18 10:10

I artikeln skriver ni "5G med dess för- och nackdelar". Vilka är nackdelarna? Drar mer energi? Man får Covid19?

Ursprungligen av timofej:

I artikeln skriver ni "5G med dess för- och nackdelar". Vilka är nackdelarna? Drar mer energi? Man får Covid19?

Framförallt att det knappt finns tillgängligt. Sedan har man ju barnsjukdomar så som att det drar mer energi och kan göra smartphonen varm. Eller att den försöker hålla liv i en 5G-uppkoppling när datahastigheter sjunkit långt under vad en 4G-uppkoppling skulle ge om den bara bytte mast.

5G driver upp kostnaderna på mobilen. Ryktas om att de ska använda sämre batterier på de kommande modellerna för att få ner priset:
https://www.idownloadblog.com/2020/08/21/the-...

Bara rykten men lite oroväckande ändå.

1
Bevaka tråden