Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numbers - låsa rubrikrader

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker använda funktionen "lås rubrikrader" på rad 1-5 av ett kalkylblad så att dessa rader är fasta när man skrollar från rad 6. Det fungerar inte. Finns annan funktion som är lämplig?

Senast redigerat 2020-04-30 11:09
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-04-30 10:18

Tack för länken! har provat mig fram och skulle egentligen vilja låsa fler än 5 eller enstaka. Det går inte göra så?
I Excel kan man göra det men har inte Excel nu längre.
https://support.office.com/sv-se/article/l%C3...

Senast redigerat 2020-04-30 11:09
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-30 10:57

Går samma att göra i iOS-versionen av Numbers? Mest nyfiken, har inte testat själv.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-04-30 11:55
Ursprungligen av zinned:

Går samma att göra i iOS-versionen av Numbers? Mest nyfiken, har inte testat själv.

Penseln -> Tabell -> Sidhuvuden och sidfot

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-05-02 09:01
Ursprungligen av calinou:

Tack för länken! har provat mig fram och skulle egentligen vilja låsa fler än 5 eller enstaka. Det går inte göra så?
I Excel kan man göra det men har inte Excel nu längre.
https://support.office.com/sv-se/article/l%C3...

Svaret står i länken som jag skickade:

Citat:

Rubrikrader och rubrikkolumner (om det finns några) visas överst och till vänster på tabellen. De har oftast en annan bakgrundsfärg än textraderna, och används normalt till att identifiera vad raden eller kolumnen innehåller. Informationen i rubrikceller används inte i beräkningar, men texten i en rubrikcell kan användas i formler till att referera till hela raden eller kolumnen. En tabell kan innehålla upp till fem rubrikrader och fem rubrikkolumner.

Och vad menar du med enstaka? Exemplifiera, tack.

Ursprungligen av frazze:

Svaret står i länken som jag skickade:
Och vad menar du med enstaka? Exemplifiera, tack.

Jag menar att man kan låsa fast en eller flera rader var som helst i en excelkalkyl samt hur många man vill.
I Numbers är det begränsat till 5 översta rader.

1
Bevaka tråden