Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt företag påstås ha använt en crackad SolidWorks utan licens?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iSweden:

MAC-adress går även att ställa in med mjukvara i Windows.

Så även med OS X/macOS/*BSD/Linux osv. I mina ögon är MAC-adress är ungefär lika unikt som IP nummer. Visst, sannolikheten är mycket mindre att det skulle inträffa, men eftersom det är så enkelt att spoofa så skulle det kunna hända.

För TS: är du säker på att din mailserver är uppsäkrad så det inte är så att din server har använts för att skicka mailet (om det nu mot förmodan inte skulle vara spoofat från vem det nu är som använt SW)?

Ursprungligen av suddgummi:

Så även med OS X/macOS/*BSD/Linux osv. I mina ögon är MAC-adress är ungefär lika unikt som IP nummer. Visst, sannolikheten är mycket mindre att det skulle inträffa, men eftersom det är så enkelt att spoofa så skulle det kunna hända.

För TS: är du säker på att din mailserver är uppsäkrad så det inte är så att din server har använts för att skicka mailet (om det nu mot förmodan inte skulle vara spoofat från vem det nu är som använt SW)?

Använder på den domänen City Networks tjänster för mail. Säkert eller inte har jag inte en aning om.

MAC-adress är väldigt osäkert. Kan inte tänka mig att det håller som ett ”fingeravtryck” i en rättslig instans eftersom det enkelt går ändra och inte längre är unikt.

Hur gick det för dig, jagar Dassault dig fortfarande?

Ursprungligen av hummel:

Hur gick det för dig, jagar Dassault dig fortfarande?

Det har varit tyst några dagar men det behöver ju inte betyda att de har gett sig. Har pratat med våra jurister dock och fått ganska lugnande besked.

Ursprungligen av pmarriott:

Det har varit tyst några dagar men det behöver ju inte betyda att de har gett sig. Har pratat med våra jurister dock och fått ganska lugnande besked.

Nu har det gått en stund, har det utvecklats någonting? Vad sade din jurist i stora drag?

Ursprungligen av sulan17:

Nu har det gått en stund, har det utvecklats någonting? Vad sade din jurist i stora drag?

Har inte hört något sedan sist och våra jurister tyckte att de hade en hel del att bevisa för att det skulle kunna bli ett case av det. Deras råd var att bestrida om det skulle komma några konkreta krav, vilket det inte har gjort.

Ursprungligen av pmarriott:

Har inte hört något sedan sist och våra jurister tyckte att de hade en hel del att bevisa för att det skulle kunna bli ett case av det. Deras råd var att bestrida om det skulle komma några konkreta krav, vilket det inte har gjort.

Hej
hur går det med den här härvan har det löst sig ?

Inget hört från dem sen januari så de lär ha lagt ner.

Ursprungligen av pmarriott:

Inget hört från dem sen januari så de lär ha lagt ner.

Fann tråden efter lite goolande...

Fick liknande mail i fredags 28/7 -19 o även ett missat samtal från byrån i England idag 2/7.

Tänker inte förhandla eller besvara sånt här på telefon oavsett.

Driver en liten EK-firma vid sidan om med inriktning på bilar/motorer. Har en gammal laptop sen hedenhös som förmodligen aldrig sett tillstymmelse till nåt cadprogram.

Men de skriver att jag har använt Solidworks olovligen utan licens och det har de lyckats spåra via mjukvara.

Hur har det gått för dej/er andra sen?

Några tips?

Mvh

Är du oskyldig skulle jag inte bry mig eller kontakta programmets svenska representant och fråga vad dom håller på med.

Jag bara bestred så inihelvete tills de gav sig.

Bevaka tråden