Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att uppdatera till iOS 11.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-01 10:23

ATV4K gick hur bra som helst att uppdatera, värre är det med iPaden och mobilen, när den har sökt ett tag efter uppdateringen så får jag upp en ruta med ”kan inte söka efter uppdateringen”, betyder det att det är för stort tryck på Apples servrar?

Ursprungligen av Hoya:

ATV4K gick hur bra som helst att uppdatera, värre är det med iPaden och mobilen, när den har sökt ett tag efter uppdateringen så får jag upp en ruta med ”kan inte söka efter uppdateringen”, betyder det att det är för stort tryck på Apples servrar?

Startat om?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-01 10:52
Ursprungligen av keptang:

Startat om?

Yes det har jag provat med, på 1 försök av 10 har uppdateringen dykt upp i telefonen, när jag klickar på hämta och installera får jag upp ’’ Programuppdatering misslyckades, ett fel inträffade när iOS 11.1 skulle hämtas.
Har provat med min iPhone 7+, iPad Pro, grabbens iPad Air 2 samt sambons 8+, funkar inte på någon, så felet borde väl ligga hos Apple?

Ursprungligen av Hoya:

Yes det har jag provat med, på 1 försök av 10 har uppdateringen dykt upp i telefonen, när jag klickar på hämta och installera får jag upp ’’ Programuppdatering misslyckades, ett fel inträffade när iOS 11.1 skulle hämtas.
Har provat med min iPhone 7+, iPad Pro, grabbens iPad Air 2 samt sambons 8+, funkar inte på någon, så felet borde väl ligga hos Apple?

Låter som det, uppdaterade 4 enheter igår utan problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-01 11:06
Ursprungligen av Hoya:

Yes det har jag provat med, på 1 försök av 10 har uppdateringen dykt upp i telefonen, när jag klickar på hämta och installera får jag upp ’’ Programuppdatering misslyckades, ett fel inträffade när iOS 11.1 skulle hämtas.
Har provat med min iPhone 7+, iPad Pro, grabbens iPad Air 2 samt sambons 8+, funkar inte på någon, så felet borde väl ligga hos Apple?

Testa via ett annat nätverk eller via iTunes på datorn.
Få hjälp med trådlösa iOS-uppdateringar

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-01 12:05
Ursprungligen av IngoX:

Testa via ett annat nätverk eller via iTunes på datorn.
Få hjälp med trådlösa iOS-uppdateringar

Provade att dela internetanslutning via telefonen och det funkar nu.. Varför blir det så att jag inte kan uppdatera via mitt vanliga fiber?

Ursprungligen av Hoya:

Provade att dela internetanslutning via telefonen och det funkar nu.. Varför blir det så att jag inte kan uppdatera via mitt vanliga fiber?

Något DNS-strul hos din internetleverantör låter det som.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-01 13:35
Ursprungligen av keptang:

Något DNS-strul hos din internetleverantör låter det som.

Du har säkert rätt, går inte ens att uppdatera apparna när jag är ansluten till Wifi, slår jag av Wifi så funkar det..

1
Bevaka tråden