Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone avaktiverad

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonens iPhone har denna bild efter att han försökt att knappa in sitt nya lösenord för många gånger. Vi kopplar in den till iTunes men får detta felmeddelande:

iTunes kunde inte ansluta till iPhone-enheten ”Elliots iPhone” eftersom den är låst med en lösenkod. Du måste ange lösenkoden på iPhone-enheten för att den ska kunna användas med iTunes.

Kan man lösa det utan att bli av med allt som finns på telefonen?

Det märkliga är att det står attd en ska anslutas till iTunes?!

Senast redigerat 2017-03-14 14:09
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-13 19:08

Det verkar inte så av det jag kunde hitta på nätet, sorry. :/

Ursprungligen av mattiL:

Det verkar inte så av det jag kunde hitta på nätet, sorry. :/

Samma här... tack!

Det märkliga är att det står attd en ska anslutas till iTunes?!

Ursprungligen av acederberg:

Det märkliga är att det står attd en ska anslutas till iTunes?!

För att återställas. Är inte speciellt konstigt.

  • Medlem
  • 2017-03-13 21:04

Jag gjorde en snabb sökning och hittade lite information. Testa att ansluta enheten till iTunes, och om du blir tillbedd att knappa in lösenkod så ska du sätta enheten i återhämtningsläge. Anslut din enhet till datorn, öppna iTunes och håll nere hem- och låsknappen. Efter ett tag ser du Apple-loggan. Släpp inte tills du ser bilden med iTunes-loggan. Efter det väljer du återställ inne på iTunes. Återkom med resultat.

Läs mer på länken nedan,
https://support.apple.com/en-ca/HT204306

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-13 21:14
Ursprungligen av WiFi:

Jag gjorde en snabb sökning och hittade lite information. Testa att ansluta enheten till iTunes, och om du blir tillbedd att knappa in lösenkod så ska du sätta enheten i återhämtningsläge. Anslut din enhet till datorn, öppna iTunes och håll nere hem- och låsknappen. Efter ett tag ser du Apple-loggan. Släpp inte tills du ser bilden med iTunes-loggan. Efter det väljer du återställ inne på iTunes. Återkom med resultat.

Läs mer på länken nedan,
https://support.apple.com/en-ca/HT204306

"Kan man fixa detta utan att bli av med allt på telefonen?"

Jag tror han vill behålla innehållet.

  • Medlem
  • 2017-03-13 21:17
Ursprungligen av mattiL:

"Kan man fixa detta utan att bli av med allt på telefonen?"

Jag tror han vill behålla innehållet.

Det missade jag förstås.
Men till TS, det går inte så länge du inte har säkerhetskopierat innehållet sen tidigare. Kika in länken!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-13 22:04
Ursprungligen av acederberg:

Kan man lösa det utan att bli av med allt som finns på telefonen?

Nej.
https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Förlåt om jag strör salt i såret men...
Detta är liksom hela idén med lösenordsskydddet, det ska vara omöjligt att kringgå. Komplett backup är bästa skyddet mot detta och även förlust av telefonen själv.
iTunes kan synkronisera automatiskt över wi-fi eller till molnet.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-14 20:13

Man kunde ju önska att man kunde låsa upp den genom en kontakt med Apple support.

Ursprungligen av mattiL:

Man kunde ju önska att man kunde låsa upp den genom en kontakt med Apple support.

Om det finns bakdörrar in i systemet är det värdelöst som skydd!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-14 20:43
Ursprungligen av hummel:

Om det finns bakdörrar in i systemet är det värdelöst som skydd!

Nåja, man ska väl identifiera sig på något vis, eller ange någon fras för upplåsning eller något annat som är på en tillräckligt hög säkerhetsnivå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-03-29 21:36

Finns det någon gräns för hur många gånger man kan försöka? Första gången måste man vänta 1 minut, andra gången 7 minuter osv. Min gamla mamma har fått sin telefon avaktiverad och de som kan hjälpa henne har inte tillgång till iTunes.

Ursprungligen av Matsaki:

Finns det någon gräns för hur många gånger man kan försöka? Första gången måste man vänta 1 minut, andra gången 7 minuter osv. Min gamla mamma har fått sin telefon avaktiverad och de som kan hjälpa henne har inte tillgång till iTunes.

Tror inte det: https://www.99.se/forum/t/324486-barn-laste-mammans-iphone-i-47-ar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-03-29 23:38

Telefonen har aldrig varit kopplad till iTunes. Det borde vara möjligt att göra en återställning från iCloud tycker man?

  • Medlem
  • 2018-03-30 13:40
Ursprungligen av Matsaki:

Telefonen har aldrig varit kopplad till iTunes. Det borde vara möjligt att göra en återställning från iCloud tycker man?

Om telefonen är inaktiverad efter att antal misslyckade försök så måste telefonen återställas via iTunes. Detta är inte möjligt via iCloud.

Om du har glömt bort lösenkoden till din iPhone, iPad eller iPod touch eller om enheten är inaktiverad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-03-30 13:56
Ursprungligen av WiFi:

Om telefonen är inaktiverad efter att antal misslyckade försök så måste telefonen återställas via iTunes. Detta är inte möjligt via iCloud.

Om du har glömt bort lösenkoden till din iPhone, iPad eller iPod touch eller om enheten är inaktiverad

Jag pratade med Apple support och det går att rensa telefonen från iCloud (Radera iPhone) om telefonen är kopplad till ett nätverk eller manuell återställning. Bara man har Apple ID så klart. Telefonen är nu manuellt upplåst / återställd

1
Bevaka tråden