Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa menyer på engelska efter installation av Sierra

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2016-12-27 22:02

Vid första uppgradering till Sierra ändrades allt på datorn (Air modell 6,2) så att hela OS:et blev på engelska trots att det tidigare var på svenska. Dottern som då lånade datorn vet inte vad som hände vid uppgraderingen och det har inte gått att ändra språk via systeminställningar.
Idag har jag provat att göra en helt ny installation via USB med programmet nedladdad från svenska App Store. Vid installationen är nu alla instruktioner etc på engelska men det går att ändra primärspråk till svenska. Trots detta så är instruktioner vid inloggning etc på engelska tex frågas efter password. (se bifogade exemplen).
Någon som vet varför?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-27 22:07
Ursprungligen av paso:

Vid första uppgradering till Sierra ändrades allt på datorn (Air modell 6,2) så att hela OS:et blev på engelska trots att det tidigare var på svenska. Dottern som då lånade datorn vet inte vad som hände vid uppgraderingen och det har inte gått att ändra språk via systeminställningar.
Idag har jag provat att göra en helt ny installation via USB med programmet nedladdad från svenska App Store. Vid installationen är nu alla instruktioner etc på engelska men det går att ändra primärspråk till svenska. Trots detta så är instruktioner vid inloggning etc på engelska tex frågas efter password. (se bifogade exemplen).
Någon som vet varför?

För att översättaren VAB:ade lite i höstas, och inte riktigt hann med alla översättningar.
Det är ett känt "problem", påverkar inte funktionen.

Lite skumt är det allt för jag kan inte påminna mig om att jag har "lite" engelska där det ska vara svenska på någon av mina Macar, eller kanske inte reagerat på engelskan

  • Medlem
  • Västerås
  • 2016-12-28 09:25

Det verkar mycket skumt, som om datorn tappat orientering och språkktillhörighet. När jag nu gjorde nyinstallation så fick jag ange tidszon etc i början av installationsprocessen, men när jag gör samma samma sak på en mac mini (ja vi byter datorer inom familjen) så fattar mac minin direkt att den är i Sverige så språk etc anpassas men mac air verkar inte fatta detta.
Detta märkliga introducerades vid första uppgradering till Sierra.

1
Bevaka tråden