Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man bara söka 1 år tillbaka i Kalendern?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lagt in mina biobesök sedan år 2000 i Kalender-appen på min iPad Pro. Har iOS 10.1.1 installerat på såväl iPhone 7 plus som iPad Pro. Alla enheter synkade via iCloud. Tyvärr listas bara biobesök från ett år tillbaka när jag söker på dessa i kalendern. Är det här en begränsning jag kan ställa in någonstans? Vill ju söka i HELA kalendern och inte bara ett år tillbaka.

Edit: Google-sökte på engelska och det verkar faktiskt vara en (idiotisk) begränsning i iOS. Fler verkar ha samma "problem". Vore intressant och se om någon av er andra kan skapa en händelse i kalendern som är mer än ett år gammal och hitta åt den med en enkel sökning i kalendern. Och JA, jag har aktiverat "Alla aktiviteter" i inställningar/Kalender/Synkronisera.

Senast redigerat 2016-11-19 11:04

Upptäckte också det. Men det gick att söka i kalendern på iCloud på websidan. Testa

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-19 12:45

Inställningar -> Kalender -> Synkronisera (Alla aktiviteter)

Ursprungligen av panther:

Upptäckte också det. Men det gick att söka i kalendern på iCloud på websidan. Testa

Har loggat in mig på iCloud.com via Safari på Macen. Tyvärr hittar jag ingen sökfunktion där när jag öppnar min kalender. Man kan dessutom inte få upp någon vy för År. Kan du förklara för mig hur du gjorde sökningen blir jag glad.

Ursprungligen av rowlfen2:

Har loggat in mig på iCloud.com via Safari på Macen. Tyvärr hittar jag ingen sökfunktion där när jag öppnar min kalender. Man kan dessutom inte få upp någon vy för År. Kan du förklara för mig hur du gjorde sökningen blir jag glad.

Nej, jag hittar heller inget sökalternativ nu, inte årsvy heller.
Har för mig att jag sökte. Men jag kan ha bläddrat…inte säker.
Men så krångligt som det verkar vara nu att hitta gamla händelser, kan jag inte påminna mig om att det var.
För jag var tillbaka flera år för att kolla upp gamla händelser. Man kan ju förvisso gå tillbaka till ett visst datum/år om man klickar på Inställningshjulet nere i vänstra hörnet. kanske det jag gjorde?
Bläddra kan du ju lika gärna göra på Macen/iPaden.

På Macen kan man ju faktiskt söka, om du har en.
Jag hade annan kalender förut, som syncen inte funkade på, och hittade inte gamla ’viktiga’ händelser.
Så jag bytte tillbaka till Apples.
Lite strulande etc, därav att jag var inne på iCloud för att kolla vad som fanns där.
Inget gick förlorat i alla fall.

På Week Cal som jag använder på iPad och iPhone kan jag faktiskt ställa in sökperioden upptäckte jag nu.
Bästa iOS kalendern tycker jag

Senast redigerat 2016-11-19 16:19
Ursprungligen av panther:

På Macen kan man ju faktiskt söka, om du har en.
Jag hade annan kalender förut, som syncen inte funkade på, och hittade inte gamla ’viktiga’ händelser.
Så jag bytte tillbaka till Apples.
Lite strulande etc, därav att jag var inne på iCloud för att kolla vad som fanns där.
Inget gick förlorat i alla fall.

På Week Cal som jag använder på iPad och iPhone kan jag faktiskt ställa in sökperioden upptäckte jag nu.
Bästa iOS kalendern tycker jag

Jag kan bara söka tillbaka till 2015 i kalendern på min Mac. Jag har försökt att hitta nånstans där man ställer in sökperioden, men inte hittat något.
Men har nu testat Week Calender och den appen löser mitt problem på både iPad och iPhone. Stort tack till dig panther för denna information. Nu har jag åter glädje av min kalender igen! ???

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag kan bara söka tillbaka till 2015 i kalendern på min Mac. Jag har försökt att hitta nånstans där man ställer in sökperioden, men inte hittat något.
Men har nu testat Week Calender och den appen löser mitt problem på både iPad och iPhone. Stort tack till dig panther för denna information. Nu har jag åter glädje av min kalender igen! ???

Är inte nära datorn nu, så kan inte kolla hur sökperioden ser ut på min. Får återkomma om jag hittar något vettigt i Kalendern. Tanken är väl att jag ska gå tillbaka till BusyCal eller vad den nu heter senare....om synkningen löser sig.
Toppen i alla fall, att Week Cal löste dilemmat för dig. Har testat en del iOS kalendrar, men Week Cal har alltid vunnit för mig.

Vill bara lämna en liten kärleksbetygelse för Week Cal också. ❤️ När iOS-kalender började kunde visa veckonumren så trodde jag att min favorit-kalenderapps dagar var räknade; men WeekCal repade sig snabbt och nya funktioner tillkom som gjorde att jag fortfarande föredrar den framför Apples inbyggda, oftast (använder båda, för all del).
Behöver ibland kunna kolla tillbaka när jag jobbade med vad – ibland ett par år tillbaka – och att då smidigt kunna söka i kalendern är guld värt. Dessutom är Weekcals översikt orivaliserad i användarvänlighet. ^_^

1
Bevaka tråden