Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde från Comviq idag!
En 7+, 128Gb, rosa.....trygg i min manlighet å den är jävligt snygg ?

5-6 veckor står det å jag lär få vänta.....
Ingen mer som beställt från Comviq?

I fredags bokade jag en 7 plus 128 svart från telenor via butiken kl 10:01. Ingen aning om mobilen skickas eller hämtas den 16/9.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-12 20:33
Ursprungligen av mjewl:

Blev en jet black 128gb för mig, från Telia.

Med leveranstid 24/10. Och då var jag ändå med från start och satt och hoppa in i "kö-väntan" vid sju imorse.

Förstår inte hur jag lyckades få en leveranstid så långt bak när jag var väldigt tidig med ordern. jaja, ska väl förhoppningsvis överleva denna tragiska händelse.

Jag fick samma leveransdatum (dock med blanksvart och 256 GB) trots att jag bokade efter nio. Jag stod i Telias kö långt tidigare - tro inget annat - men deras site fungerade inte riktigt som den skulle och jag kom aldrig fram.

Ursprungligen av mjewl:

Blev en jet black 128gb för mig, från Telia.

Med leveranstid 24/10. Och då var jag ändå med från start och satt och hoppa in i "kö-väntan" vid sju imorse.

Förstår inte hur jag lyckades få en leveranstid så långt bak när jag var väldigt tidig med ordern. jaja, ska väl förhoppningsvis överleva denna tragiska händelse.

Ursprungligen av jonasn:

Jag fick samma leveransdatum (dock med blanksvart och 256 GB) trots att jag bokade efter nio. Jag stod i Telias kö långt tidigare - tro inget annat - men deras site fungerade inte riktigt som den skulle och jag kom aldrig fram.

Ni fick 24/10 från början?
Har det ändrats något i efterhand?

Ursprungligen av theplague:

Ni fick 24/10 från början?
Har det ändrats något i efterhand?

Ja, det ändrades till 25/10 någon dag efter. Sen ändrades det tillbaka till 24/10 ytterligare någon dag efter. (Osäker exakt vilka dagar)

Ursprungligen av theplague:

Njae, jag har nog inte fått rabatten vad jag kan se.
Tror inte Telia skulle våga dra en sån grej då folk garanterat jämför leveransdatum vs beställningstid.
Sedan, vad skulle de tjäna på det?

Sorry - det var menat med ironi ...... ?

Jag har beställt en från Apple som levereras på fredag. Men ombestämde mig sen och beställde en med abonnemang från comviq där leveranstiden beräknas på 2-3v.

Någon som vågar sig på en gissning hur mycket jag tappar om jag säljer den senare oöppnad på blocket sen om jag inte tar alternativet att avbryta min beställning från Apple?
Alternativ nr två jag tänkt på är om det skulle gå att returnera comviq-telefonen tillbaka till Apple sen. Vad tror ni, har de stenkoll på serienumrena?

Ursprungligen av rittfeldt:

Jag har beställt en från Apple som levereras på fredag. Men ombestämde mig sen och beställde en med abonnemang från comviq där leveranstiden beräknas på 2-3v.

Någon som vågar sig på en gissning hur mycket jag tappar om jag säljer den senare oöppnad på blocket sen om jag inte tar alternativet att avbryta min beställning från Apple?
Alternativ nr två jag tänkt på är om det skulle gå att returnera comviq-telefonen tillbaka till Apple sen. Vad tror ni, har de stenkoll på serienumrena?

De har stenkoll på serienumren.

Senast redigerat 2016-09-13 01:59

Någon som beställt från Telia och betalat direkt som råkat ut för att det sedan står att betalning ska ske mot postförskott?!

Står så på min beställning trots att jag betalat direkt via internetbank och pengar har dragits!

Ursprungligen av ChristopherA:

Någon som beställt från Telia och betalat direkt som råkat ut för att det sedan står att betalning ska ske mot postförskott?!

Står så på min beställning trots att jag betalat direkt via internetbank och pengar har dragits!

Har du aldrig använt Telia tidigare? Alla mina leveranser (t ex modem) står som postförskott trots att det varit kostnadsfria uthämtningar. Min nya 7+ står också som postförskott trots att den är betald. Alltså inget jag skulle oroa mig för.

Ursprungligen av theplague:

De har stenkoll på serienumren.

De har stenkoll men också två veckors öppetköp även vid öppnade produkter så skulle du hinna få din från comviq så kan du lämna tillbacks telefonen från Apple store!

Ursprungligen av MultiMan:

Har du aldrig använt Telia tidigare? Alla mina leveranser (t ex modem) står som postförskott trots att det varit kostnadsfria uthämtningar. Min nya 7+ står också som postförskott trots att den är betald. Alltså inget jag skulle oroa mig för.

Det är väldigt sällan jag beställer produkter från Telia. Sist var väl när jag skaffade min iPhone 5S 2013 och då var det med 24 månaders avbetalning.

Jag har än så länge inte sett en enda här som beställt via Tre eller är jag bara blind. Det vore ju intressant att se hur det ser ut för deras kunder då vårt jobb har dem som leverantör.

Komplett.se får in 20+ Gagatsvart 7 plus 128 till på fredag. Bekräftat enligt lagerstatus.

Hörde med Tele2 igår och fick ett mycket svävande svar:

Citat:

Telefonen iPhone 7 Plus inkommer till vårt lager i mycket lägre volymer då den inte alltid är lika populär och därmed kan leveranstiden förändras väldigt snabbt även om du varit inne på vår hemsida direkt vid starten av förbokningen.

Vi har svårt att se exakt hur många beställningar som finns för telefonen och kan därför inte ge en direkt uppskattning till hur just din leveranstid ser ut men du kommer naturligtvis att få besked av oss under tiden och när telefonen skickats ut från vårt lager.

Ursprungligen av Homestream:

Komplett.se får in 20+ Gagatsvart 7 plus 128 till på fredag. Bekräftat enligt lagerstatus.

Hörde med Tele2 igår och fick ett mycket svävande svar:

Nu har komplett den 21:a, dvs. nästa onsdag. Osäkert med andra ord.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nu har komplett den 21:a, dvs. nästa onsdag. Osäkert med andra ord.

Du har antagligen missförstått Kompletts lagerstatusar. Efterhand som folk lägger beställningar och en viss inleverans säljer slut så kommer statusen att ändras och flyttas framåt. Det innebär inte att det tidigare datumet var fel, så länge det stod som "bekräftat".

Ursprungligen av MultiMan:

Du har antagligen missförstått Kompletts lagerstatusar. Efterhand som folk lägger beställningar och en viss inleverans säljer slut så kommer statusen att ändras och flyttas framåt. Det innebär inte att det tidigare datumet var fel, så länge det stod som "bekräftat".

Ja du ser.. Håller tummarna för de som beställt!

Var inne i telia-butiken fredag kl 10. Ville boka men dem hänvisade mig till hemsidan. Kasst dem inte kunde hjälpa mig. Väl hemma 10.50 bokades Iphone 7 Svart 128gb. Först leverandatum 16e, sedan på lör morgon fick jag sms 26/9.

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-13 09:59
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag har än så länge inte sett en enda här som beställt via Tre eller är jag bara blind. Det vore ju intressant att se hur det ser ut för deras kunder då vårt jobb har dem som leverantör.

7+ 128GB Lady Gaga = 3-5 veckor

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-13 10:02
Ursprungligen av theplague:

Ni fick 24/10 från början?
Har det ändrats något i efterhand?

Fick det från början och det har inte ändrats vad jag har sett.

Ursprungligen av kraspor:

7+ 128GB Lady Gaga = 3-5 veckor

Trist jag har nämligen lagt order på precis samma modell ... Värsta är att det är inte jag själv som la ordern utan vi har en som löser hela paketet åt oss. Kollegorna skall ha iPhone 7 32gb samt en Samsung S7. Får hoppas att han la order hyfsat snabbt då med andra ord annars får jag ingen telefon innan slutet av Oktober med andra ord.

Min hoppade från 25:e till 26:e Oktober imorse (Telia 7+ Svart)

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Min hoppade från 25:e till 26:e Oktober imorse (Telia 7+ Svart)

Exakt samma för mig.

Ursprungligen av theplague:

Exakt samma för mig.

Känns som dom bara satt nått datum långt bort och sedan skjuter det hela tiden.. får väl se imorgon

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Känns som dom bara satt nått datum långt bort och sedan skjuter det hela tiden.. får väl se imorgon

Lite så, men jag förstår dem. Hade liknande läge om jag minns rätt när jag väntade på min 6:a. Helt plötsligt var det dags.
De garderar sig nog lite och har större möjlighet att flytta åt rätt håll.

Och, enligt artikel jag läste på annat håll var mattsvart populärast hos en (och förmodligen då också hos resten) av operatörerna i USA.

Och jag förstår dem, den ser absolut snyggast ut när man ser bilder på det olika finisherna.

Ursprungligen av theplague:

Lite så, men jag förstår dem. Hade liknande läge om jag minns rätt när jag väntade på min 6:a. Helt plötsligt var det dags.
De garderar sig nog lite och har större möjlighet att flytta åt rätt håll.

Och, enligt artikel jag läste på annat håll var mattsvart populärast hos en (och förmodligen då också hos resten) av operatörerna i USA.

Och jag förstår dem, den ser absolut snyggast ut när man ser bilder på det olika finisherna.

Samma för mig vid 6s release, stod nått datum längre fram men fick den på releasedagen iaf.. Dock var det inte 1,5 månad frammåt i tiden då Dom bör väl få in sina leveranser imorgon eller absolut senast torsdag, då kanske det börjar klarna lite.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Samma för mig vid 6s release, stod nått datum längre fram men fick den på releasedagen iaf.. Dock var det inte 1,5 månad frammåt i tiden då Dom bör väl få in sina leveranser imorgon eller absolut senast torsdag, då kanske det börjar klarnar lite.

Jag tror också att Apple ligger efter i tillverkningen, i vissa storlekar och finisher. Om man ser på deras egna uppskattade lev.tider verkar det så från början, och de borde haft koll på hur de ligger till.

Vilken kapacitet har du beställt? Jag 256gb.

Ursprungligen av theplague:

Jag tror också att Apple ligger efter i tillverkningen, i vissa storlekar och finisher. Om man ser på deras egna uppskattade lev.tider verkar det så från början, och de borde haft koll på hur de ligger till.

Vilken kapacitet har du beställt? Jag 256gb.

Ja så är det nog men inte en och en halv månad efter... 128GB Beställde jag.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Ja så är det nog men inte en och en halv månad efter... 128GB Beställde jag.

Vid tiggare generationer har det varit värre än så vid tillfällen vid "fel" kombination av färg+storlek.
Hoppas inte så nu.

Ursprungligen av MultiMan:

Du har antagligen missförstått Kompletts lagerstatusar. Efterhand som folk lägger beställningar och en viss inleverans säljer slut så kommer statusen att ändras och flyttas framåt. Det innebär inte att det tidigare datumet var fel, så länge det stod som "bekräftat".

Däremot fick jag SMS av komplett nu på eftermiddagen om att de informerats om förseningar och att det skulle påverka leveransen. Jag hade ändå bett kundservice kolla på min order imorse just för att jag inte visste om deras lager uppdaterades live på hemsidan (de hade 20+ bekräftade till fredag) och när de sa att det var live så beställde jag där. Men iom att jag smset så vet jag inte längre vad som gäller. Deras sida verkade gå ner av trycket mellan 17-18 också så chatten var omöjlig att få tag på

Min order står ännu att den har bekräftat leverans på fredag (till dem alltså)....

Bevaka tråden