Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone SE Långsamt Wifi samt 4G

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har fenomenet att jag upplever min Iphone SE är långsam både via Wifi och 4G. Kör Ios 9.3.2.

Med bredbandskollen får jag ut max 35 mbit ner, 50 mbit (med tur) på en 100/100 mbit uppkoppling.

4G ger 15 ner 40 upp.

Samma förutsättningar på Ipad air på Wifi är 77 ner, 66 mbit upp.

Någon mer som märker att den är långsammare än era övriga trådlösa enheter hemma?

Använder Air-port express gen 2 (senaste programvaran) med utmärkt signal enligt verktyget.

Mvh
Fredrik

Senast redigerat 2016-07-08 00:49

Tror att det beror mer på din Airport Express, och inte så mycket på iPhoneSE

För mig beror det i alla fall på det, alltså lite på var jag är hemma hos mig.
Är jag nära min senaste Airport Extreme så får jag ner 252Mbit & 12Mbit upp på en
250/10 lina på min iPhoneSE.
Är jag på ett annat ställe där jag har min äldre Extreme så blir det bara 47Mbit ner och 12Mbit upp.
Det är ungefär samma på min iPad, något bättre på den sämre platsen, men inte så stor skillnad.

Ursprungligen av panther:

Tror att det beror mer på din Airport Express, och inte så mycket på iPhoneSE

För mig beror det i alla fall på det, alltså lite på var jag är hemma hos mig.
Är jag nära min senaste Airport Extreme så får jag ner 252Mbit & 12Mbit upp på en
250/10 lina på min iPhoneSE.
Är jag på ett annat ställe där jag har min äldre Extreme så blir det bara 47Mbit ner och 12Mbit upp.
Det är ungefär samma på min iPad, något bättre på den sämre platsen, men inte så stor skillnad.

Du verkade vara inne på rätt spår.

Det verkar som det var något tillfälligt. Idag när jag testar blir resultaten helt annorlunda. 83 ner 81 upp. Det anser jag helt ok på en 100/100 lina.

Tack för visar intesse Panther, och att du gjorde så att jag inte dömde ut min nya Iphone ;).

Ursprungligen av Fredrikmac:

Hej

Har fenomenet att jag upplever min Iphone SE är långsam både via Wifi och 4G. Kör Ios 9.3.2.

Med bredbandskollen får jag ut max 35 mbit ner, 50 mbit (med tur) på en 100/100 mbit uppkoppling.

4G ger 15 ner 40 upp.

Samma förutsättningar på Ipad air på Wifi är 77 ner, 66 mbit upp.

Någon mer som märker att den är långsammare än era övriga trådlösa enheter hemma?

Använder Air-port express gen 2 (senaste programvaran) med utmärkt signal enligt verktyget.

Mvh
Fredrik

Får med min SE 109/12 från Comhem med deras senaste modem. Avtalet är 100/10 Mbit.
Har ungefär samma värden på min iPad Pro 12,9". Något lägre kanske.
Samma på min iPhone 6S plus.
Allt med Bredbandskollen.

1
Bevaka tråden