Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV4 & iPad

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-05 12:48

Denna fråga har säkert ställts tidigare men är det helt omöjligt att kunna koppla iPaden som fjärrkontroll till nya Apple TV. Det finns inget sätt att gå runt via någon app eller liknande? Känns sjukt irriterande, man kan ha iPaden som fjärrkontroll till tv'n av olika fabrikat, ljudsystem, ljussätning m.m. men till deras egna NYA Apple TV ska det inte fungera!!!!!???

Jag är lika chockad. Helt JÄVLA uselt! Fattar inte vad dom sysslar med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-05 13:15

Lugn, det kommer.

Det borde varit här från första början.

Ursprungligen av kenjon:

Lugn, det kommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-05 22:55

Tror ni att det kommer att komma?

Ursprungligen av Gojja:

Tror ni att det kommer att komma?

Man får väl hoppas, men vem vet, att det inte redan finns är väldigt märkligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-05 23:04
Ursprungligen av keptang:

Man får väl hoppas, men vem vet, att det inte redan finns är väldigt märkligt.

Ja, minst sagt!

Ursprungligen av kenjon:

Lugn, det kommer.

Jag är inte lika säker. Det är ingen miss från Apples sida att den inte finns nu utan de var medvetna om att det inte skulle fungera redan när de presenterade ATV4 och visade demonstationerna för den inbjudna publiken.

Jag minns inte i vilken podcast som detta sades (kan ha varit Grubers) men då sa man att "jag frågade om remote appen och fick svaret att 'nej, den kommer inte att fungera'". Om jag minns resten rätt så sades det också att remoteappen var ett "enmansjobb" och ingenting som hade ingått i Apples roadmap utan en person som gjorde den på eget bevåg och sedan släpptes den som en app. Jag är dock inte helt säker på att jag minns rätt om den den delen.

Jag saknar den inte, det enda som den var vettig för att använda var för att mata in lösenord. För allt annat var det bara omständigare att använda telefonen som fjärr istället för den faktiska fjärren

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-07 10:44

Remote finns ju till iPhone, iPad och AppleWatch (funkar troligen på iPodTouch också), så jag tror nog att Apple har tänkt i de banorna. Jag tror det kommer

Apple Remote App for iOS Now Works With New Apple TV Following tvOS 9.1 Update

Ska prova om klockan funkar nu..

Ursprungligen av kenjon:

Remote finns ju till iPhone, iPad och AppleWatch (funkar troligen på iPodTouch också), så jag tror nog att Apple har tänkt i de banorna. Jag tror det kommer

Japp:)

Jag sa aldrig att den inte skulle komma. Bara att jag inte var helt säker på att den skulle komma.

Nu går det att köra TV 4 via iEnheterna, iaf iPhone och iPad.

Men som med de äldre kan man tydligen inte starta TV 4 med tex en iPhone, eller rättare sagt, appen startar inte om TV 4 är i vila.

Edit: Fel av mig, det funkar att starta TV 4 så det så.

Senast redigerat 2015-12-08 21:44
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-09 21:48
Ursprungligen av CekariYH:

Edit: Fel av mig, det funkar att starta TV 4 så det så.

Jag lyckas bara starta Apple TV 4 strax efter att den satts i vila, när det gått en liten stund så hittar inte Fjärrkontroll-appen Apple TV. Har satt på inställningen "Fortsätt vara ansluten" i appen. Kanske funkar det bättre med en Time Capsule eller AirPort som hanterar Bonjour bättre än min tredjeparts-router?

Idag kom det ut en uppdatering av Fjärrkontroll. Det står att den lägger till stöd för nya Apple TV, men det funkade ju lika bra igår när bara TV OS uppdaterats, och jag märker ingen annan nyhet i appen. Kanske är det bara för att uppmärksamma tidigare appanvändare att appen nu funkar på ATV4?

Ursprungligen av IngoX:

Jag lyckas bara starta Apple TV 4 strax efter att den satts i vila, när det gått en liten stund så hittar inte Fjärrkontroll-appen Apple TV. Har satt på inställningen "Fortsätt vara ansluten" i appen. Kanske funkar det bättre med en Time Capsule eller AirPort som hanterar Bonjour bättre än min tredjeparts-router?

Idag kom det ut en uppdatering av Fjärrkontroll. Det står att den lägger till stöd för nya Apple TV, men det funkade ju lika bra igår när bara TV OS uppdaterats, och jag märker ingen annan nyhet i appen. Kanske är det bara för att uppmärksamma tidigare appanvändare att appen nu funkar på ATV4?

Ja, jag märkte det också igår, verkar som om TV:n stänger ner nätverksanslutningen i vila efter ett tag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-22 22:51
Ursprungligen av CekariYH:

Ja, jag märkte det också igår, verkar som om TV:n stänger ner nätverksanslutningen i vila efter ett tag...

Jo! Det funkar att väcka AppleTV från fjärr-appen i iOS om man parkopplat enheterna (i appens inställningar "Lägg till ett iTunes-bibliotek)

Däremot går det inte om man låter appen hitta AppleTV automatiskt via Hemmadelning.

Ursprungligen av IngoX:

Jo! Det funkar att väcka AppleTV från fjärr-appen i iOS om man parkopplat enheterna (i appens inställningar "Lägg till ett iTunes-bibliotek)

Däremot går det inte om man låter appen hitta AppleTV automatiskt via Hemmadelning.

Ska provas när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden