Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri på USA köpt apple tv 4 i Sverige

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft lite svårt att hitta konkrek information om denna fråga.

Det jag vet är att Siri inte kommer att fungera för oss i Sverige, men finns det vägar runt det? jag har läst lite olika rykten om att amerikansköpta apple tv´s skulle funka, alt att man ställer in sitt itunes konto som ett amerikanskt konto.

så jag har några frågor

Om jag köper en apple tv 4 från USA, kommer jag då kunna använda Siri här i Sverige? Eller måste jag dessutom ställa in mitt itunes konto som ett amerikanskt. och hur gör jag i sådant fall det?

Om jag skulle göra det, kommer alla andra appar att fungera som vanligt?
Idag på en apple tv 3 om man har ställt in DNSén som en amerikansk användare så tappar man ju tv4, svt å via play.
hur komemr det att funka på Atv 4?
Varför denna inställning är gjord i dagsläget är ju pga att få amerikanska netflix.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-11-02 11:02

En ATV4 köpt i USA bör ej ha Siri i Sverige heller. Vägen runt denna borde vara att fixa sin DNS som du nämnde. Tror alltså det kvittar om du köper den i Sverige eller inte, utan samma fix måste göras för att få Siri. Detta är vad jag TROR, har tyvärr ingen ATV4 att prova på

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-11-02 11:03

Det hade varit väldigt intressant om någon kan testa att använda ett amerikanskt konto på sin svenskköpta apple-TV och testa Siri.

Detta diskuteras redan i andra ATV4-trådar, t.ex. här: http://www.99mac.se/forum/t/314560-apple-lans...

Ja och hur beter sig de andra apparna om man ställer in DNSen som amerikansk?
Är det bara NEtflix som har skiftande utbud beroende på vart man är reggad?
jag tänker på Viaplay, HBO nordic mm.
Men aja, då är ju svaret på min ursprungstanke iallafall att jag kan köpa en AppleTV 4 här i Sverige likagärna som att köpa en i USA.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-02 11:14
Ursprungligen av Kallgren:

Hej!Det jag vet är att Siri inte kommer att fungera för oss i Sverige, men finns det vägar runt det? jag har läst lite olika rykten om att amerikansköpta apple tv´s skulle funka, alt att man ställer in sitt itunes konto som ett amerikanskt konto.

Det funkar utmärkt för oss i sverige, dock fungerar det inte med svenska språkinställningar och svenskt Apple-ID för AppStore. Där måste du logga in med amerikanskt Apple-ID och ha inställningarna för engelska.

Ursprungligen av Kallgren:

Om jag köper en apple tv 4 från USA, kommer jag då kunna använda Siri här i Sverige? Eller måste jag dessutom ställa in mitt itunes konto som ett amerikanskt. och hur gör jag i sådant fall det?

Svar ja. För övrigt, se ovan. Ställs in i settings på din ATV4.

Ursprungligen av Kallgren:

Om jag skulle göra det, kommer alla andra appar att fungera som vanligt?
Idag på en apple tv 3 om man har ställt in DNSén som en amerikansk användare så tappar man ju tv4, svt å via play.
hur komemr det att funka på Atv 4?
Varför denna inställning är gjord i dagsläget är ju pga att få amerikanska netflix.

Du behöver inte göra några DNS-förändringar för just möjligheten att använda Siri, de påverkar inte detta. De appar du har laddat ner ligger alltid tillgängliga, dvs inte som tidigare där du med amerikansk inställning inte längre hade tillgång till de svenska apparna.

Ursprungligen av andas:

Det hade varit väldigt intressant om någon kan testa att använda ett amerikanskt konto på sin svenskköpta apple-TV och testa Siri.

Siri funkar kanon. Det blir dock ohållbart att använda det då det är på tok för omständigt att logga ut från sitt svenska konto och in med sitt amerikanska hela tiden, detta plus att man måste ändra språkinställningarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-11-02 12:24
Ursprungligen av zinned:

...detta plus att man måste ändra språkinställningarna.

Går det inte att ha engelska på, varför skulle man byta detta, eller ändrar språkinstälnningarna automatiskt närman byter från ett konto till ett annat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-02 13:15
Ursprungligen av juanito:

Går det inte att ha engelska på, varför skulle man byta detta, eller ändrar språkinstälnningarna automatiskt närman byter från ett konto till ett annat?

Jodå, jag utgick dock från svenska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-02 20:23

Jag la till mitt UK konto, det är enkelt att byta mellan två, eller flera konton, till skillnad mot iPhone. Den kräver dig inte på lösenord.
Har nu SkyNews oh SVTPlay på samma enhet. Då jag kör TVn på engelska så gick Siri igång utan problem!

1
Bevaka tråden