Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera .kext, men hittar inte mappen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stort behov att avinstallera Soundflower på systemet. Men eftersom deras uninstall script inte funkar så måste jag manuellt radera .kext filen. Men hittar inte "Extensions" i bibliotek. Någon aning vad jag kan göra?

Tack!

Senast redigerat 2015-10-17 19:01

Tittar du i rätt bibliotek?

Det finns ett som gäller alla användare:
[din startskiva] / Library

Och sedan finns det ett för varje användare:
[din startskiva] / Users / [din användare] / Library

Användarbiblioteket är normalt inte synligt. Lättaste sättet att komma dit är att klicka på "Gå" i Finders meny, och trycka ner "Alt"-tangenten, så dyker ditt bibliotek upp i "Gå"-menyn.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tittar du i rätt bibliotek?

Det finns ett som gäller alla användare:
[din startskiva] / Library

Och sedan finns det ett för varje användare:
[din startskiva] / Users / [din användare] / Library

Användarbiblioteket är normalt inte synligt. Lättaste sättet att komma dit är att klicka på "Gå" i Finders meny, och trycka ner "Alt"-tangenten, så dyker ditt bibliotek upp i "Gå"-menyn.

Håller alt och går in i det biblioteket. Men finner inget där. Svenska översättningen är väll tillägg?

Ursprungligen av D_Odell:

...Svenska översättningen är väll tillägg?

Nej, i mitt svenska system heter det Extensions.

Om jag får gissa så ligger din kext-fil nog inte i användarens bibliotek, utan i det andra "allmänna" biblioteket.

Det finns ett tredje bibliotek (som man normalt inte bör röra alls), och det är System/Bibliotek. Även detta har en Extensions-mapp, och det är där Soundflower.kext ligger på min maskin. Radera på egen risk (och efter backuptagning).

1
Bevaka tråden