Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar i iCloud

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte anteckningar i iCloud att synka med iPhone har 8.4.1 i telefonen
Det fungerar mellan iPad och det som finns i min dator om jag loggar in på iCloud.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-26 17:51

Dubbelkolla att du i iPhonens Inställningar/iCloud aktiverat för Anteckningar, och i Inställningar/Anteckningar har Förvalt konto: iCloud (det ska inte stå På den här iPhonen).

Krånglar det ändå testa avaktivera iCloud för anteckningar och slå på igen. Och naturligtvis även att du verkligen använder samma Apple-ID för iCloud både på iPhonen och iPaden.

Har gjort detta men det vill inte synka får tillbaka tidigare anteckningar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-26 19:18

Vad menar du med att du "får tillbaka tidigare anteckningar"? För mig låter det som att du synkar mot ett annat konto.

Antecknings-appen kan även synka med anteckningar som man har på olika epostservrar. Så kolla även dina eventuellt olika konton under Inställningar/E-post, kontakter, kalendrar. Stäng av Anteckningar på de epostkonton du inte använder funktionen på.

Om jag tittar på my iclod
så stämmer det med iPad men inte med iPhone
bägge är synkade mot samma konto
Har IOS9 i iPads och IOS 8.4.1 i iPhone

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-26 20:13
Ursprungligen av picapica:

Har IOS9 i iPads och IOS 8.4.1 i iPhone

Ok, det kan kanske vara att du har en betaversion av iOS på ipaden som strular till det. Då får du tydligen även en annan version av synkmetod på websidan icloud.com:
http://9to5mac.com/2015/06/10/notes-beta-iclo...

Vill man slippa sådana här problem bör man använda ett separat test Apple-ID på enheter man använder för betatestning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-26 20:33

Hittade bekräftelse på Apples supportsida:

Citat:

Om du uppgraderar iCloud Anteckningar med iOS 9 beta eller OS X v10.11 beta, lagras dina anteckningar på de enheterna och på iCloud.com inte i ditt @icloud.com-e-postkonto.

https://support.apple.com/kb/PH12081?viewloca...

Med iOS 9 och El Capitan används iCloud drive för synkronisering istället för IMAP-teknik.

Om du tycker att beta-utvecklingen kommit tillräckligt långt så att du även vill/vågar uppgradera iPhonen så funkar antagligen synken då. Eller så får Anteckningar på dina olika enheter leva separata liv ett tag till...

Tack jag förstår tack för hjälpen

Har nu lagt in 9 i iPhone. Nu synkar det som det skall

1
Bevaka tråden