Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facetime flerpart

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns ännu inte ?
Är det rykten att det kommer att dyka upp ?
Alternativ ?
Finns det moln telefon växel lösningar som erbjuder videochatt med fler än två ?

FaceTime har det inte och har aldrig hört ryktas om att det skulle komma. Skype har flerpart, men osäker på om det fungerar i gratisversionen. Sen finns det ju en uppsjö tjänster och utrustning för videokonferenser. Om sådan finns integrerad med en telefonväxellösning vet jag inte.

Ursprungligen av Firechild:

Finns ännu inte ?
Är det rykten att det kommer att dyka upp ?
Alternativ ?
Finns det moln telefon växel lösningar som erbjuder videochatt med fler än två ?

Apple har haft stöd för flerparts videosamtal i iChat (upp till 4 personer). Men den togs bort i samband med FaceTime, tror jag.
Jag tror att flerparts videosamtal funktionen kommer tillbaka i framtiden – denna gång i FaceTime – och då fungerar det även med iOS. Apple har haft så mycket att göra – fixa säkerhetsbuggar - uppdatera Mac OS X 10.11 och iOS 9.0. Förhoppningsvis kanske flerparts videosamtalsfunktionerna finns eller kommer att finnas i Mac OS X 10.11 och iOS 9.0.

Skype har flerparts videosamtal. Om jag minns rätt ändrade de så att 3-4 personer kan ha ett flerparts videosamtal i gratisversionen av Skype. Vill man ha fler måste man ha business versionen av Skype.

Senast redigerat 2015-08-24 13:38
1
Bevaka tråden