Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 "bluescreen of death"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-13 08:27

Hej,

Har en iPhone 6 som Apple påstår har ett mekaniskt fel. Men tillsaken hör att under en natt så slutade den att fungera. Den fungerade kvällen innan och på morgonen var den död.
Jag lyckades få den att vakna, med ett svart Apple i rutan iställt för vitt. Sen blev det en hel blå ruta och inget annat. Efter en hel del försök fick jag den i iTunes läge. Men det gick inte att uppdatera eller återställa. Att återställa slutade med felmeddelande nummer 9.

Jag tor Apple påstår det mekaniska felet beror på e minimal spricka i glaset på telefon. Istället för att reparera på garanti så vill de reparea för en betydande summa.

Någon som vet vad detta kan vara, om det är ett mekaniskt fel anser jag att det är ett konsturktionsfel, men jag tror inte Apple ens tittat på det.

Någon som har någon ide om vad detta kan vara, eller råd på hur jag kunde hantera saken. Bor i finland så vi har liknande lagar som Sverige men inte exakt samma. Men den faller ändå under Apples 1 år garanti period.

Error 9 i iTunes ska vara att den plötsligt tappar kontakten med USB-interfacet. Testa annan kabel, och/eller dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-13 09:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Error 9 i iTunes ska vara att den plötsligt tappar kontakten med USB-interfacet. Testa annan kabel, och/eller dator.

Ah logiskt, ok men förklaringen ligger nog inte i kabeln eller datorn skulle jag gissa, telefonen ligger hos Apple ännu, så kan inte testa men är rätt övertygad om att det är telefonen. :/

1
Bevaka tråden