Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via GPRS med bluetooth och Siemens S55

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-13 18:18

Är det någon som har erfarenhet av att surfa via GPRS och bluetooth med en Siemens S55, och som kan ge mig några råd hur jag ska göra för att få det att fungera?

Vilken modemsträng ska jag välja? Hittar ingen i inställningar för bluetooth-modem som verkar vara för Siemens S55. (Kör MacOS 10.2.8 på PB 12"). Något annat viktigt att tänka på? Telefonen är inställd för GPRS och det funkar bra att wappa. Har Telia som leverantör. Tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • 2003-10-15 00:30

Finns det ingen som har erfarenhet av att surfa via bluetooth med Siemens S55?

Jag har provat med lite olika utav de modemstängar som finns, vid vissa blir det modemfel, men med andra kommer det så långt att det börjar koppla upp med sedan kopplar det ner direkt med felmeddelande: "Kunde inte ansluta till fjärr-PPP-servern. Kontrollera dina inställningar och försök igen."

Tyder det på att jag har fel på några andra inställningar än val av modemsträng. Vad har ni som surfar via GPRS/bluetooth med andra telefonmodeller, tex T610, för inställningar mot Telia?

Som skrivet, tacksam för all hjälp!

Hur gick det då? Modemsträng

Ursprungligen av Jimpa:

Finns det ingen som har erfarenhet av att surfa via bluetooth med Siemens S55?

Jag har provat med lite olika utav de modemstängar som finns, vid vissa blir det modemfel, men med andra kommer det så långt att det börjar koppla upp med sedan kopplar det ner direkt med felmeddelande: "Kunde inte ansluta till fjärr-PPP-servern. Kontrollera dina inställningar och försök igen."

Tyder det på att jag har fel på några andra inställningar än val av modemsträng. Vad har ni som surfar via GPRS/bluetooth med andra telefonmodeller, tex T610, för inställningar mot Telia?

Som skrivet, tacksam för all hjälp!

Om du fortvarende sakner Modemsträng då kann du hitta några S55 på denna sida http://www.taniwha.org.uk/

Försöker själv med S55, BT och Tele2 men det blir jämt nerkoppling när använderan ska godkännas!

Om det är någon som fått S55 att fungera med BT och GPRS då vore jag tacksam för en lite lathund.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 10:38

Tyvärr inget att bidra med just nu men är intresserad av om det fungerar. Funderar själv på en Siemens S55 för att kunna koppla upp mig via Bluetooth och GPRS.

1
Bevaka tråden