Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera AVCDH?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, ville kolla om det finns något enklare sätt att importera filmer från en AVCDH-fil än som jag gör nu,
* importerar i final cut pro
* reveal in finder
* flytta till rätt plats där videofilerna ska ligga
* radera alla missing files i fcp.

Känns som att jag skulle vilja hoppa över ett par steg där. Skulle vilja ha som bildinsamling, att man får upp alla och sen bara importerar.
Någon som vet om det finns något smidigt sätt?

Senast redigerat 2015-06-02 20:14
Ursprungligen av Elmeholt:

...enklare sätt att importera filmer från en AVCDH-fil än som jag gör nu...

Det finns ju redan en hel del trådar i ämnet. Jag är säker på att du kan hitta några tips där.

Men du hittade kanske inte de trådarna, eftersom du skriver fel namn. Det heter AVCHD, inte AVCDH.

https://www.google.com/search?q=avchd&ie=utf-...

Senast redigerat 2015-06-02 21:53
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-02 21:20

Men varför inte importera till rätt plats från första början?

Ursprungligen av reboot81:

Men varför inte importera till rätt plats från första början?

Du tror att jag hade tagit mig tid att skriva en tråd på ett forum om jag visste hur man gjorde för att välja plats på filerna när man importerar i fcp?
Men om du vet hur jag kan välja att inte importera dem till fcp-events, så får du mer än gärna berätta, då det var själva grundfrågan.

Ursprungligen av Elmeholt:

Du tror att jag hade tagit mig tid att skriva en tråd på ett forum om jag visste hur man gjorde...

På forumet finns hela skalan av frågeställare. Det kan vara allt ifrån total nybörjare till fullblodigt proffs.

Baserat på frågeställningen här kan vi omöjligt veta var på den skalan du befinner dig.

Så innan man som frågeställare har presenterat tillräckligt med information, och innan folket här har lärt känna kunskapsnivån, så får man som frågeställare acceptera att det kan komma motfrågor som man tycker är för enkla.

Senast redigerat 2015-06-03 09:00
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-03 08:14

Importerar man media med FCPX så är det underförstått att man även vill ha filerna tillgängliga i programmet.

Av din beskrivning i första inlägget får jag nu uppfattningen att du kopierar filerna från minneskort/kamera till datorn, men inte vill ha dem tillgängliga i FCPX. Då kanske ett separat program för kopieringen passar bättre? Eller rent utav att kopiera själv? Det följde säkert med någon programvara med kameran som sköter den uppgiften.

Har jag ändock missförstått dig och du vill använda FCPX, ja då kan du importera AVCHD-filerna till ett bibliotek som du kan placera på valfri plats.

Ursprungligen av reboot81:

Importerar man media med FCPX så är det underförstått att man även vill ha filerna tillgängliga i programmet.

Av din beskrivning i första inlägget får jag nu uppfattningen att du kopierar filerna från minneskort/kamera till datorn, men inte vill ha dem tillgängliga i FCPX. Då kanske ett separat program för kopieringen passar bättre? Eller rent utav att kopiera själv? Det följde säkert med någon programvara med kameran som sköter den uppgiften.

Har jag ändock missförstått dig och du vill använda FCPX, ja då kan du importera AVCHD-filerna till ett bibliotek som du kan placera på valfri plats.

Tack, silent sifter var precis ett sånt program jag ville ha. Tack så mkt!

ClipWrap?

1
Bevaka tråden