Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle Till ljudböcker

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag funderar på att köpa en liten mp3-spelare för att lyssna på ljudböcker. (Ingen tele som klarar det för tillfället, vill även ha något mindre)
Är ute efter någon spelare som lägger in "bokmärken" och såg att iPod shuffle ska fixa sånt. Någon som testat?
Fungerar det bra/lätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-01-15 17:32

Rent spontant tror jag att du kommer att få problem så fort du somnar eller behöver höra ett stycke igen. Utan skärm och med flera hundra filer / spår är det svårt att hitta rätt. Det enda som iTunes och Apples spelare har är att man kan fortsätta i en fil. Det tror jag att Shuffle stödjer, men utan skärm tror jag att det är svårt att få det att fungera smidigt. Speciellt med flera böcker.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-15 17:41

Det ska gå: iPod shuffle: Spela upp ljudböcker och podcaster

Allt bygger nog på att du synkar in ljudböckerna förpackade på rätt sätt, som .m4b som de har när man köper dem i iTunes Store. Om du har köpt en ljudbok t.ex .mp3-filer på cd-skiva så packar du ihop mp3-filerna med ett program som Audiobook Builder eller Audiobook Binder.

Ursprungligen av IngoX:

Det ska gå: iPod shuffle: Spela upp ljudböcker och podcaster

Allt bygger nog på att du synkar in ljudböckerna förpackade på rätt sätt, som .m4b som de har när man köper dem i iTunes Store. Om du har köpt en ljudbok t.ex .mp3-filer på cd-skiva så packar du ihop mp3-filerna med ett program som Audiobook Builder eller Audiobook Binder.

Tack för tipset, får nog bli en sån liten goding ändå.
Är okej att ladda den med bara en bok i taget. Då den inte har så mycket minne heller. Fast jag kan återkomma med en bedömning senare..

1
Bevaka tråden