Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppfinner system för engångsadresser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En patentansökan från Apple visar ett nytt system för att skapa temporära e-postadresser för att slippa att få skräppost till sin vanliga mejladress.

Läs hela artikeln här

Gillar idén. Påminner lite om virtuella bankkort som Swedbank hade, vilket var säkrare när man skulle handla varor över nätet.

Ursprungligen av The Real Viking:

Gillar idén. Påminner lite om virtuella bankkort som Swedbank hade, vilket var säkrare när man skulle handla varor över nätet.

Ja eller hur!

Ursprungligen av The Real Viking:

Gillar idén. Påminner lite om virtuella bankkort som Swedbank hade, vilket var säkrare när man skulle handla varor över nätet.

Det finns fortfarande kvar. Väldigt bra tjänst, men sidan är rätt omständig.

Löser själv problemet med spam och nyhetsbrev genom att använda två mejladresser. Kör med egen domän och använder mig utav google's mejlservrar, en adress för seriösa ärenden och en adress för resterande.

Ett väldigt lättlöst, mindre, irritationsmoment om du frågar mig, men idén från deras sida är bra, fler lösningar på detta välkomnas givetvis.

Ursprungligen av Luftvargen:

Det finns fortfarande kvar. Väldigt bra tjänst, men sidan är rätt omständig.

Skulle vara kul om Apple, Microsoft och Linux kunde samarbeta med VISA/Mastercard m.f. och utveckla lika enkelt koncept (som Swedbank's virtuella kredit-/bankkort) inbyggt i OS (Mac OS X, iOS, Windows, Linux).

Samarbeta med bankerna tror jag inte på… då blir det en lösning för varje bank eller land.

Samarbete direkt med VISA/Mastercard m.fl. ger en global lösning och samarbete med Apple, Microsoft och Linux ger en enhetlig lösning som blir billigare totalt sett för samtliga partners och en standardiserad struktur, protokoll och hantering. På köpet får användare en smidigare, säkrare (förhoppningsvis) lösning.

Ooops, lite offtopics…

återigen till tråden…

Jag tror på engångs email-adresser som en lösning på SPAM problemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-16 16:47
Ursprungligen av Luftvargen:

Det finns fortfarande kvar. Väldigt bra tjänst, men sidan är rätt omständig.

Och fungerar inte överallt.

Gällande engångsmailadresser har det funnits länge.

1
Bevaka tråden