Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför importera iphone 5s? Den säljs ju i Sverige!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-26 14:00

Jag gick in på prisjakt och såg att flertalet butiker har iphone 5s i lager. Visserligen ingen av dom seriösare butikerna, men dom har i alla fall bra omdöme på prisjakt.se

Vad säger ni? Vågar man slå till på en iPhone 5s för 8000 kr? Ska tydligen vara fri frakt och 2 års garanti. Säkert bullshit, män ändå.
Länk

Ja vill man betala mer än 1000kr extra så är det väl bara att beställa.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 14:25
Ursprungligen av keptang:

Ja vill man betala mer än 1000kr extra så är det väl bara att beställa.

Blir nog snarare mer än 2000 extra skulle jag gissa på.

Ursprungligen av CEk:

Blir nog snarare mer än 2000 extra skulle jag gissa på.

Helt rätt! Jag kikade bara snabbt på Prisjakt och tänkte inte på priset som det kommer bli..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-26 14:29

Visst är det mellan 1000-2000 kr extra, men att importera via Borderlinx innebär en stor risk att någonting kan gå fel, plus att det även kostar en hel del extra för fraktkostnaden.

Ursprungligen av ipodfan:

Visst är det mellan 1000-2000 kr extra, men att importera via Borderlinx innebär en stor risk att någonting kan gå fel, plus att det även kostar en hel del extra för fraktkostnaden.

400-500 i extra frakt.

En av de butikerna som påstod sig ha den skulle ha 9.000 för den telefon som jag köper för 6.000 plus frakt

Jag bedömer risken som låg. DHL är inte direkt en dussinspelare i fraktbranschen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-26 14:39
Ursprungligen av BlackSmp:

400-500 i extra frakt.

Och hur många av de där handlarna har den i lager?

Jag bedömer risken som låg. DHL är inte direkt en dussinspelare i fraktbranschen.

Tydligen har ett antal internetbutiker telefonerna i lager just nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-26 22:56
Ursprungligen av ipodfan:

Visst är det mellan 1000-2000 kr extra, men att importera via Borderlinx innebär en stor risk att någonting kan gå fel, plus att det även kostar en hel del extra för fraktkostnaden.

Vad skulle gå fel?
Och nej, fraktkostnaden är inte speciellt dyr.

Hehe kan ta iPhoneskal.nu som exempel, enligt sidan hade dem fler än 7 st iPhone 5S Guld 64GB i lager!
Jag skrev till dem förra veckan att jag kommer och hämtar upp en då kostade den 13.995 kr.
Fick till svar, du kan lägga en order så skickas den så fort vi kommer in, betala in på detta nr! jo tjena. Skrev tillbaka det är lugnt ville bara kolla av varför ni går ut och marknadsför att ni har saker i lager, jag har redan beställt från Tyskland 7,900 kr för 64GB.
Fick då svaret: Jag köper gärna från dig!

Haha snacka om seriösa!

not. kan ju meddela att sidan just nu tar 19.995 kr för iPhone 5S guld, undrar om det är äkta guld då

Det slår mig att rubriken har ett logisk fel

Alla Iphones som finns i Sverige importeras - det är ingen som tillverkas här

Däremot så förstår vi givetvis vad han menar även om vi inte håller med om slutsatserna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det slår mig att rubriken har ett logisk fel

Alla Iphones som finns i Sverige importeras - det är ingen som tillverkas här

Däremot så förstår vi givetvis vad han menar även om vi inte håller med om slutsatserna.

När jag köper en iPhone i Sverige så importerar jag inte den. Det gör någon längre bak i distributionsledet. Faktum är att inte ens när jag köper den i UK importerar jag den. När man handlar med varor mellan EU-länder är det införsel. Import är när man köper in varor från länder utanför EU.

Ursprungligen av @ndreas:

Hehe kan ta iPhoneskal.nu som exempel, enligt sidan hade dem fler än 7 st iPhone 5S Guld 64GB i lager!
Jag skrev till dem förra veckan att jag kommer och hämtar upp en då kostade den 13.995 kr.
Fick till svar, du kan lägga en order så skickas den så fort vi kommer in, betala in på detta nr! jo tjena. Skrev tillbaka det är lugnt ville bara kolla av varför ni går ut och marknadsför att ni har saker i lager, jag har redan beställt från Tyskland 7,900 kr för 64GB.
Fick då svaret: Jag köper gärna från dig!

Haha snacka om seriösa!

not. kan ju meddela att sidan just nu tar 19.995 kr för iPhone 5S guld, undrar om det är äkta guld då

Här är han som driver sidan haha.....
http://www.youtube.com/watch?v=9MFx2iX3ULU

Ursprungligen av pmarriott:

När jag köper en iPhone i Sverige så importerar jag inte den. Det gör någon längre bak i distributionsledet. Faktum är att inte ens när jag köper den i UK importerar jag den. När man handlar med varor mellan EU-länder är det införsel. Import är när man köper in varor från länder utanför EU.

Jo, du har rätt, rubriken går att tolka på olika sätt - jag fick bara lust att bli spydig. Dumma mig:)

Ursprungligen av @ndreas:

Hehe kan ta iPhoneskal.nu som exempel, enligt sidan hade dem fler än 7 st iPhone 5S Guld 64GB i lager!
Jag skrev till dem förra veckan att jag kommer och hämtar upp en då kostade den 13.995 kr.
Fick till svar, du kan lägga en order så skickas den så fort vi kommer in, betala in på detta nr! jo tjena. Skrev tillbaka det är lugnt ville bara kolla av varför ni går ut och marknadsför att ni har saker i lager, jag har redan beställt från Tyskland 7,900 kr för 64GB.
Fick då svaret: Jag köper gärna från dig!

Haha snacka om seriösa!

not. kan ju meddela att sidan just nu tar 19.995 kr för iPhone 5S guld, undrar om det är äkta guld då

Faktum är att han tar 19 kronor och 49,5 öre för den. Det är i alla fall det han har skrivit. I Sverige används mellanslag som tusentalsavgränsare. Korrekt skrivning är sålunda 19 495,00. Allt som är till höger om kommatecknet är decimaler. I detta fallet ören. Om han hade skrivit 19,495 kkr (dvs nitton komma fyrahundranittiofem tusen kronor) så hade det varit korrekt.

Edit: Var precis inne på deras sida och frågade om priset 19 kronor och 49,5 öre stämmer, samt att jag vill beställa 1 miljon telefoner till det priset.

jag köpte min iphone 5 32Gb 11dec 2012 för 7000kr från apple store, 5s 32gb borde ju kosta samma när den kommer!

Ursprungligen av ahumle:

jag köpte min iphone 5 32Gb 11dec 2012 för 7000kr från apple store, 5s 32gb borde ju kosta samma när den kommer!

Japp, nåt sånt iaf.

1
Bevaka tråden