Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera Win-partion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en macmini med partionering 250 Gb för OSX och 65 Gb för Windows (NTFS-format). Jag använder inte Windows den här vägen längre och hårddiskutrymmet behövs bättre för OSX.

Några råd hur jag beter mig - kan jag radera enbart Winpartionen och omformatera den till MAc OS? Att slå ihop partionerna kräver väl antagligen en total omformatering av hela hårddisken - eller?

ÅkeS

Kör Bootcamp-assistenten igen och välj att ta bort.

Det är inte säkert att bootcamppartitionen kan tas bort. Det beror lite på hur länge maskinen har rullat om det verkligen går att utföra utan total omformatering. Min egen (begränsade) erfarenhet är att det går endast om man bara installerat OS X och kanske lite mer. Efter några installationer av program, dokument på disken och allmänt användande ett par dagar så är det kört och det är bara att blåsa hela disken och börja från scratch.

Ursprungligen av keptang:

Kör Bootcamp-assistenten igen och välj att ta bort.

Ursprungligen av johan_tanying:

Det är inte säkert att bootcamppartitionen kan tas bort. Det beror lite på hur länge maskinen har rullat om det verkligen går att utföra utan total omformatering. Min egen (begränsade) erfarenhet är att det går endast om man bara installerat OS X och kanske lite mer. Efter några installationer av program, dokument på disken och allmänt användande ett par dagar så är det kört och det är bara att blåsa hela disken och börja från scratch.

Det gick perfekt! Som alltid bra support. Tack
ÅkeS

1
Bevaka tråden