Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka text i mail.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur i all världen gör jag för att söka efter en text i ett specifikt mail? Använder jag sökfunktionen som är till "vänster" i telefonen så dyker inte någon text alls upp som finns i mailet.

Har du valt att söka i alla fält?

Ursprungligen av keptang:

Har du valt att söka i alla fält?

Menar du längst upp i mailen där det står Från, Till, Ämne, Allt?

Yes, precis.

Ursprungligen av keptang:

Yes, precis.

Ja, den hittar inte. Lade in mailet via dropbox istället. Kan söka på det där.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-04 23:45
Ursprungligen av korthoga:

Ja, den hittar inte. Lade in mailet via dropbox istället. Kan söka på det där.

Hur lägger man in mail i Dropboxen?

Ursprungligen av reboot81:

Hur lägger man in mail i Dropboxen?

Sparade mailet i Dropbox och gjorde en länk som jag sen öppnade i Safari. Där kan jag söka som jag vill! ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-05 13:44
Ursprungligen av korthoga:

Sparade mailet i Dropbox och gjorde en länk som jag sen öppnade i Safari. Där kan jag söka som jag vill! ?

Vidarebefordar du det till dropbox? Förstår inte hur man gör detta...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-05-05 23:00
Ursprungligen av reboot81:

Vidarebefordar du det till dropbox? Förstår inte hur man gör detta...

Drag-och-släpp, gissar jag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-06 00:14
Ursprungligen av filuren:

Drag-och-släpp, gissar jag.

På iOS?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-05-06 10:08

damn

Ursprungligen av reboot81:

Vidarebefordar du det till dropbox? Förstår inte hur man gör detta...

Min chef brukar skriva ett mail och skicka det till sig själv. När han får mailet så skriver han ut det varpå han klipper bort datum, tid, avsändare etc. från mailet så att bara brödtexten står kvar. Han lägger sen det tillklippta pappret i kopiatorn och kopierar så att han får ut texten på ett rent och fint vanligt A4 papper…
Jag fick nu göra ungefär samma sak för att det inte finns en enkel lösning.

Öppnade mailet, kopierade texten och infogade den i ett Worddokument, sparade dokumentet, lade in det i Dropbox.
Otroligt krångligt! Varför kan man inte bara söka i mailet precis så som man söker på webbsidor?

Går utmärkt att söka i mail för mig, har alltid gjort, det beror på något annat.

Är det så med alla mail?

Ursprungligen av keptang:

Går utmärkt att söka i mail för mig, har alltid gjort, det beror på något annat.

Är det så med alla mail?

Nej, inte alla mail. Men det mailet jag vill söka i fungerar det inte. Dessutom vill jag inte att ett mail ska öppnas som är 20 sidor långt och sen behöva leta efter det jag sökt efter. Jag vill att det ska markeras. Tex, ordet inklination ger tio träffar i ett 20 sidor långt dokument i Dropbox och sen visar Dropbox var orden finns. Det gör inte mailsökningen, den öppnar bara mailet.

Ursprungligen av korthoga:

Tex, ordet inklination ger tio träffar i ett 20 sidor långt dokument i Dropbox och sen visar Dropbox var orden finns. Det gör inte mailsökningen, den öppnar bara mailet.

Den funktionen finns inte så det är inte så konstigt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-09 14:23

Kan bero på vilken mailleverantör du har: http://support.apple.com/kb/HT3636?viewlocale...

Ursprungligen av keptang:

Den funktionen finns inte så det är inte så konstigt.

Det är ju det jag menar. Den sökfunktionen som finns till mailen är värdelös. Att man ska behöva göra på det viset som jag fick göra för en självklar sak är inte bra.

Det var inte speciellt tydligt att det var denna funktion du var ute efter, då hade jag kunnat svara rätt i första posten.

Eller så var det jag som inte förstod din text tillräckligt bra, ingen omöjlighet.

Ursprungligen av keptang:

Det var inte speciellt tydligt att det var denna funktion du var ute efter, då hade jag kunnat svara rätt i första posten.

Eller så var det jag som inte förstod din text tillräckligt bra, ingen omöjlighet.

Nog båda två. Ville ha texten i ett mail skrev jag. Men nu har jag löst det och hoppas att iOS uppdateras med funktionen i framtiden.

1
Bevaka tråden