Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Responsiv formgivning i Dreamweaver ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-07 11:05

Hej!

Enkel fråga: kan man layouta responsiv formgivning i Dreamweaver, och (om så är fallet) var hittar man enklast bra instruktioner om hur detta går till?

@Clavius: Använder inte Dreamweaver, men den här sidan tycks vara till nytta:
http://www.adobe.com/inspire/2012/08/fluid-gr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-07 18:25

Tack - det ser ut som det jag söker efter! Då är det alltså möjligt... Sedan hur 'enkelt' det är i praktiken återstår att se!

Mycket enkelt om du har vana med DW, men du måste köra version CS6

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 21:06

Jo, kör CS6 men det var många år sedan jag använde Dreamweaver ('gammal' iWeb-räv )... Inlärningströskeln är ju lite högre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-11 15:06
Ursprungligen av Clavius:

Hej!

Enkel fråga: kan man layouta responsiv formgivning i Dreamweaver, och (om så är fallet) var hittar man enklast bra instruktioner om hur detta går till?

Inte använt DW på många, många år. Men har svårt att se hur det skulle underlätta det responsiva arbetet nämnvärt? Det gäller väl mer än någonsin att man fattar hur saker och ting hänger ihop när man kodar responsivt.

Bästa genvägen till responsiva siter måste vara ett responsivt css-ramverk. Många gillar Bootstrap, själv tycker jag att det, trots att man kan skala av mycket enkelt, att det är alldeles för bulkigt om man är ute efter att bygga en egen design. Jag gillar Skeleton & co..

1
Bevaka tråden