Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimmer på TVn med Airplay via MBA 13 2012 -> ATV 3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 12:32

Shülulu,

Jag har skaffat mig en ATV 3 från USA och AirPlay har fungerat helt okej fast jag kört WiFi via min Extreme (720p / 1080p filmer etc). Men igår när jag skulle streama fotboll så blev det knas. Ljudet gick fram precis som det ska men TV-skärmen börjar flimra direkt när bilden ska visas. Jag kör allt via min Onkyo förstärkare och allt fungerar perfekt när jag kollar på Netflix etc men just när jag ska köra AirPlay så strular det.

Det va inte så innan, någon som kanske har ett smart tips på hur jag löser skiten? Jävligt jobbigt.

  • Medlem
  • 2012-11-16 14:01

Provat med en annan HDMI kabel? Annars kan du koppla ATV direkt till din tv för att koppla förbi eventuella felkällor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 09:36
Ursprungligen av Swift:

Provat med en annan HDMI kabel? Annars kan du koppla ATV direkt till din tv för att koppla förbi eventuella felkällor.

Mm redan gjort detta och som sagt det är bara vid AirPlay som skiten flimrar (skärmdubblering), allt annat fungerar perfekt. Något mer jag kan göra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-17 11:08
Ursprungligen av crayzee:

Det va inte så innan, någon som kanske har ett smart tips på hur jag löser skiten? Jävligt jobbigt.

Vad gjorde du direkt efter "innan" som ändrade på din setup? Vi andra på 99mac var inte där så vi kunde inte se vad som hände...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 11:37
Ursprungligen av frazze:

Vad gjorde du direkt efter "innan" som ändrade på din setup? Vi andra på 99mac var inte där så vi kunde inte se vad som hände...

Haha jag gjorde inget speciellt, det jag menade var mer att det var inte så innan allt började (duuuh?) hah. Nu i efterhand så verkar "innan" som en jävligt onödig mening jag skrev av trötthet för att det är ju självklart att de inte var så "innan". Iaf back to topic, jag har inte gjort något alls, bara blev så. Kanske borde lämna in den eller något då jag redan testat, nya kablar, direkt till tv:n, testa med min iPad 3 och iPhone 5, samma skit

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 21:04
Ursprungligen av crayzee:

Haha jag gjorde inget speciellt, det jag menade var mer att det var inte så innan allt började (duuuh?) hah. Nu i efterhand så verkar "innan" som en jävligt onödig mening jag skrev av trötthet för att det är ju självklart att de inte var så "innan". Iaf back to topic, jag har inte gjort något alls, bara blev så. Kanske borde lämna in den eller något då jag redan testat, nya kablar, direkt till tv:n, testa med min iPad 3 och iPhone 5, samma skit

Har du testat att göra en återställning av din ATV?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 21:34
Ursprungligen av zinned:

Har du testat att göra en återställning av din ATV?

Jag glömmer att ATV:n är en iOS device så svaret är nej haha. Ska göra det så fort jag kommer hem från jobbet ikväll och hoppas det löser skiten Om inte måste jag nog lämna in skiten.

EDIT: testade att göra en restore men det första som hände efter det var flimret. Ska testa och se om det blir samma strul om jag kör med en nätverkskabel.

Senast redigerat 2012-11-18 21:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-09 14:02

FYI så funkar det fortfarande inte men jag märkte en ska igår kväll då min wifey körde AirPlay på sin användare helt perfekt utan några problem alls. Trodde det hade med updaten för MBA och lite skit Apple släppte men nope, när jag kör det på min användare så fuckar det ur. HELT JÄVLA WEIRD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-09 16:55

Ja, då kan du börja gå igenom program du har installerade på din profil som din fru inte har. Någon "video-codec" eller liknande, typ Perian?

Ursprungligen av crayzee:

FYI så funkar det fortfarande inte men jag märkte en ska igår kväll då min wifey körde AirPlay på sin användare helt perfekt utan några problem alls. Trodde det hade med updaten för MBA och lite skit Apple släppte men nope, när jag kör det på min användare så fuckar det ur. HELT JÄVLA WEIRD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-23 15:31

Jag märkte att skiten fuckar upp sig när man är inloggad på två användare och den som använt AirPlay först, får en klar och fin bild. Stänger man av och byter användare får den andra upp flimmer bara. Hoppas dom fixar det snart. Min workaround så länge = ny dator

Så får ni samma "fel" som mig, logga ut en av användarna och kör igen, kommer fungera kalas!

1
Bevaka tråden