Hej!

Kort backstory: Jag är serietecknare, och har under 1,5 års tid fått min följetongsserie publicerad ett ett seriemagasin. Nu i vår skall mitt älskade hjärtebarn bli bok/seriealbum och jag är så stolt att jag smäller av. För att uppmärksamma detta blygsamma - men ack så viktiga - släpp vill jag ordna releasefest, trailer, app, ni förstår. Allt med väldigt begränsade medel, eftersom mitt förlag med största sannolikhet inte kan bidra med en spänn.

Hittade webbsidan AppMakr :: iPhone App Maker | Make your own iPhone App | Free iPhone App Maker och blev glad. Göra enkel app baserad på RSS-feed och HTML/CSS rakt i webbläsaren? Gratis? Som klippt och skuren för mina förmågor! Aha, man kan inte prova appen förrän man registrerat den klart? Äsch, jag kan kolla hur det blir när den gått igenom. Behöver väl inte publicera den offentligt det första jag gör, heller.

MEN.

Gratis betyder bara att Appmakr-tjänsten är det. Jag måste fortfarande registrera mig som Developer hos Apple för 800 spänn, vilket skulle vara en spottstyver om jag hade tänkt göra fler appar - men det hade jag faktiskt inte tänkt.

Detta är min fråga: Finns det någon här på 99.se som är Developer för iOS och som kan tänka sig att hjälpa publicera min app?
Jag vet att jag låter ego. Men jag vill så gärna prova det här, och det är en sån saftig grej att registrera sig som utvecklare. Jag vill bara skapa lite buzz kring min serie!

Den som kan tänka sig bita i kulan för följande:

  • Cred i såväl appen som på min spartanska webbplats (och då jag skriver blänkare om appen, på FB t.ex).

  • Ett (eller kanske TRE!) exemplar av serieboken, när den kommer i februari/mars

  • Och kanske en öl vid tillfälle, om det blir en såndär Mac-pub i Stockholm igen? Jag är väldigt charmig faktiskt.

Det är inte mycket mer jag kan erbjuda för tillfället, men är öppen för förhandlingar! PM:a eller svara här i tråden om ni kan tänka er att förbarma er över en fattig konstnär som tecknar äventyrsserier.

Tack!!