Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icloud och Tillbaka till min Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har en Macbook Air och en Time Capsule. Innan icloud kom försökte jag få tillbaka till min mac att fungera men lyckades ej eftersom jag inte hade ett mobile-me konto.

Nu när icloud kommit och jag reggat mig inkl en ny @me andress får jag upp tillbaka till min mac i inställningspanelen för icloud. Dock står det att jag måste aktivera NAT-inställningarna för att det ska fungera.

Det har jag gjort, har också angett mitt inlogg och lösenord under mobile-me i Time Capsulen. Fungerar inte. Googlde och hittade nåt om dubbel NAT och att man skulle ställa in Time Capsulen i bryggläge (av) gjorde detta och nu ser jag iaf time capsulen i finder (när jag ej är på mitt nätverk. Men kan ej logga in, den bara söker och söker.

Det jag vill uppnå är åtkomst till min time capsule inkl usb-disken oavsett var jag befinner mig. Men förstår verkligen inte hur jag ska ställa in time capsulen. När jag aktiverade NAT stod det att Nat-port 548 var i krock, kanske é det det som är problemet.

Snälla hjälp mig med en enkel gudie för att lösa detta.

Ytterligare en fråga? Hur raderar jag en bild som jag lagt till i bildström i Iphoto? Och hur kommer jag åt bildström på min apple tv 2.

Tacksam för hjälp.

Mvh Michael

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-09 23:45

När jag ställer min Airport Extreme i bryggläge försvinner alternativet NAT för mig i alla fall. Hur bar du dig åt. Får även upp den här varningen i inställningar för iCloud.

Jag har samma problem och vi är inte ensamma.

https://discussions.apple.com/thread/3247421?start=0&tstart=0

Hmm det där med bryggläge gjorde att den ballade ur när kompisen skulle surfa samtidigt. Jag ställde om det igen.

Jag inser att jag ej är ensam och jag får hoppas att Apple ger stöd åt funktionen (såsom det var tidigare)

Om någon har nån annan lösning säg gärna till.

/Michael

1
Bevaka tråden