Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höst, höst, höst...

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inte min favorit årstid då det betyder att sommaren är slut, men det finns nästan mer fotografisk skönhet i denna årstid så varför inte göra det bästa av saken?!...

Tagen vid Rospiggarnas sista tävling 2011 i Hallstavik, Speedwayallsvenskans final 14:e september med en gammal iPhone 3Gs

Hösten kan vara fin... när det inte regnar. Tack för att du startade en ny tråd!

  • Medlem
  • 2011-09-15 22:54
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-09-15 23:31

Härligt ljus och kontrast. Bra fångat.

  • Avstängd
  • 2011-11-29 14:33
Ursprungligen av Baron:

[ATTACH="CONFIG"]30430[/ATTACH]

Topaz?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-16 22:59

Ett dagsfärskt, digitalt ögonblick från Botaniska trädgården...

Jättekul bilder.. rolig diptyk med fram och baksida! Me like!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-17 08:58

Morgonbild med iPhone4

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-17 12:43

Först trodde jag det var skit på skärmen, sedan bilden men insåg att det var ett tunt spindelnät...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-09-17 20:23

Knäppte en bild ut över Öresund med min iPhone 4. Ingen trängsel längre om man vill ta sig ett dopp.

  • Medlem
  • 2011-09-17 21:14
Ursprungligen av chubben:

Knäppte en bild ut över Öresund med min iPhone 4. Ingen trängsel längre om man vill ta sig ett dopp.

Var ligger den bryggan?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-09-18 08:03
Ursprungligen av Baron:

Var ligger den bryggan?

Rydebäck.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-09-19 08:57
Ursprungligen av chubben:

Knäppte en bild ut över Öresund med min iPhone 4. Ingen trängsel längre om man vill ta sig ett dopp.

[ATTACH="CONFIG"]30441[/ATTACH]

Lite roligt att se en bild på Rydebäcksbryggan.
Jag jobbar på det företaget som har ritat och levererat bryggan. Den har varit många turer innan det till slut blev en brygga. När vi offrerade första gången (tror att det var 4-5 år sedan) fanns det med bastu och kiosk med i specen. Sen har specen reviderats flera gånger och mer och mer har plockats bort. Sen när väl beställningen kom i vintras gick allting väldigt fort och bryggan var klar i god tid innan "sommaren".
Om någon undrar vad det är som är speciellt med bryggan så är det att pålarna och underkonstruktionen är gjord av plast (till stor den återvunnen).

  • Medlem
  • 2011-09-18 09:08

Trevligt. Där har jag aldrig varit trots att jag åker förbi uppe på E6 varje dag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-19 00:24

Fjällnora är en populär badplats utanför Uppsala. Och det kan väl knappast kännas mer höst när badplatsen är helt tom på badgäster.

Inte så höstiga färger här kanske men det är trots allt en höstkväll! Tagna ikväll

Återkommer säkert med lite mer färger sen!

Jag kände det mer som det var sommar, när jag fotade dessa bilder 11 september, men likväl. Denna tråd måste ju också få lite bilder. Så här kommer fyra collage jag sammanställt för ett projekt som heter Essence Vitae. Jag träffade cancersjuka Lina och hennes familj i Skellefteå och vi fotade under några timmar. Detta är helt ideellt, så det var så kul att även få designa en fotobok med bilderna.

Linas berättelse med egna ord, kan du läsa här, där även dessa bilder finns. Det är en väldigt stark berättelse!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-06 20:20
Ursprungligen av CyberPet:

Jag kände det mer som det var sommar, när jag fotade dessa bilder 11 september, men likväl. Denna tråd måste ju också få lite bilder. Så här kommer fyra collage jag sammanställt för ett projekt som heter Essence Vitae. Jag träffade cancersjuka Lina och hennes familj i Skellefteå och vi fotade under några timmar. Detta är helt ideellt, så det var så kul att även få designa en fotobok med bilderna.

<bilder>

Linas berättelse med egna ord, kan du läsa här, där även dessa bilder finns. Det är en väldigt stark berättelse!

Härliga bilder...främst den första...glädje och kärlek...

  • Avstängd
  • 2011-11-29 14:35
Ursprungligen av CyberPet:

Jag kände det mer som det var sommar, när jag fotade dessa bilder 11 september, men likväl. Denna tråd måste ju också få lite bilder. Så här kommer fyra collage jag sammanställt för ett projekt som heter Essence Vitae. Jag träffade cancersjuka Lina och hennes familj i Skellefteå och vi fotade under några timmar. Detta är helt ideellt, så det var så kul att även få designa en fotobok med bilderna.

Linas berättelse med egna ord, kan du läsa här, där även dessa bilder finns. Det är en väldigt stark berättelse!

Härlig familjeserie

Ursprungligen av Reisan:

Deltog i 4:e upplagan av Scott Kelby Worldwide Photowalk, den 2 oktober i Malmö. Här är några bilder från fotovandringen med drygt 40 fotografer...

Kodak T-Max 400 film...

Gillar speciellt bilden på båten och spegelbilden på husen

Ursprungligen av Engalunda:

Härliga höstmorgon!

Super!

Senast redigerat 2011-11-29 14:48
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 19:36

Deltog i 4:e upplagan av Scott Kelby Worldwide Photowalk, den 2 oktober i Malmö. Här är några bilder från fotovandringen med drygt 40 fotografer...

Kodak T-Max 400 film...

@CyberPet: Ja, de där känns somriga. Men fina, som alltid. Min favorit är pojken med pinnen, som är riktigt levande.

@Reisan: Grymt ljus i brobilden. Är den direkt ur kameran?

Osså lite egna bidrag:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-06 18:58
Ursprungligen av GustafMA:

@Reisan: Grymt ljus i brobilden. Är den direkt ur kameran?

Jag har lagt på en sepia-ton i efter hand samt beskurit den lite grann. Annars som den blev framkallad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-09 15:45

Höstfärgerna har nått Uppsala.

(Nikon D40, Nikkor 50/1.8D)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-09 17:55

Kåbo vid Ekeby?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-09 18:49
Ursprungligen av jahve:

Kåbo vid Ekeby?

Jajamensan!

Ungefär här.

Senast redigerat 2011-10-09 19:02
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 14:29

Höstfrukt

(Nikon D40, Nikkor 50/1.8D)

Mums!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 21:37

Faktiskt inte i min trädgård. (Får man fota in på andras tomter så där?)

Ursprungligen av dala:

(Får man fota in på andras tomter så där?)

Ja.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 bokstäver för att meddelandet skall bli godkänt.

Bevaka tråden